Slovenský Luigi’s Box zdvojnásobil ARR již potřetí v řadě, vloni dosáhl na 2,2 milionu eur. S inteligentním vyhledáváním pro e-shopy míří do Polska i Německa a plánuje investici

Slovenský startup Luigi’s Box, který vyvíjí inteligentní nástroje na optimalizaci vyhledávání a doporučování produktů v e-commerce, má za sebou další úspěšný rok. Již potřetí v řadě si dokázal udržet dvojnásobný růst opakovaných ročních tržeb (ARR), které na konci loňska činily 2,2 milionu eur. Zdvojnásobil také počet pracovníků i klientů a své vysoké ambice si chce udržet i letos. Buduje obchodní síť v Německu a Polsku a díky připravované investici koncem roku chce prorazit do celé Evropy.

„Loňský rok pro nás představoval důležitý milník. Validovali jsme si úspěšnost našich produktů i u velkých klientů, meziročně nám vzrostl počet platící klientely o přibližně 85 procent. Zejména jsme si ale úspěšně udrželi dvojnásobný růst, stejně jako v předchozích dvou letech,“ říká Gejza Nagy, CEO a spoluzakladatel Luigi’s Boxu. Na konci roku 2019 měl slovenský startup ARR půl milionu eur, o rok později již přes milion a vloni dosáhl 2,2 milionu eur. Tímto tempem plánuje uzavřít i letošek a překlenout hranici pěti milionů eur. Mezi jeho klienty patří známé značky: Answear, Dedoles, Electroworld, Košík.cz, O2 či Zoot. 

Evropská expanze

Původně plánovalo vedení společnosti na rok 2021 tří- až pětinásobný růst, pak se ale cíle změnily. „Naším záměrem bylo mít vloni investiční kolo. Nakonec jsme se ale rozhodli ještě rok počkat a posílit svoji pozici coby jedničky na evropském trhu. Což je jeden z důvodů, proč jsme nakonec vyrostli ‚jen‘ dvojnásobně. Každým rokem totiž máme stále větší klienty, kde obchodní cyklus může trvat tři až šest měsíců. Například už nyní vidíme, že za první kvartál letošního roku uděláme nárůst v meziměsíčních opakovaných tržbách MRR přes 30 %,“ vysvětluje Gejza Nagy. Rok navíc tak slovenský startup věnoval získání dalších zásadních klientů a potvrzení svého postavení na německém i polském trhu, kde nyní buduje obchodní týmy.

Prostředky získané z investice, kterou Luigi’s Box plánuje na konec letošního roku, chce využít k celoevropské expanzi a mezinárodnímu náboru. Jen za loňský rok svůj tým téměř zdvojnásobil, z osmnácti pracovníků se rozrostl na 32 lidí. „Začali jsme budovat síť lokálních obchodníků v zemích, kde máme největší zastoupení klientů. V Česku tak aktuálně máme čtyři obchodní zástupce, stavíme pak také týmy v Německu a Polsku. Kanceláře jsme však v těchto zemích zatím neotevírali kvůli pandemii. Lidi každopádně nabíráme průběžně, aktuálně máme otevřeno kolem deseti pozic obchodního i technického rázu,“ komentuje Tomáš Kramár, CTO a spoluzakladatel Luigi’s Boxu.

Chytrá pomoc pro e-shopy

Dvojnásobně vyrostl Luigi’s Box i v počtu zákazníků, kteří využívají jeho nástroje k optimalizaci vyhledávání. Ty ke konci roku 2021 používalo již přes dva tisíce evropských e-shopů, zejména z Česka, Slovenska, Polska a Německa. „Novinkou bylo například zjednodušení integrace pro některé e-shopové platformy jako Shoptet, kde je implementace našeho nástroje otázkou jediného kliknutí. Letos plánujeme vylepšit několik inovativních modulů – vyhledávání produktů hlasem nebo pomocí obrázků, zlepšit automatizaci procesů a přehlednost dashboardu,“ prozradil Kramár. V žebříčku globální srovnávací platformy G2 je aktuálně Luigi’s Box uživateli celosvětově nejlépe hodnocenou společností v segmentu E-commerce Search Software.

Neodladěné vyhledávání je jedním z nejčastějších důvodů, proč internetové obchody přicházejí o konverze. Zákazníci e-shopů již obvykle přesně vědí, co chtějí, a jejich cesta k produktu vede přirozeně přes vyhledávání. Tuto funkci používá přibližně pětina návštěvníků, u některých segmentů je to až 50 %. Mezi nejčastější příčiny, proč zákazníkům vyhledávač zboží nenajde, je přitom několik – například kvůli překlepu, použití cizojazyčného slova, slangových výrazů či zadání synonyma, které e-shop nemá k produktu přiřazeno. Při správném nastavení vyhledávače skončí pouhých 1 až 5 % vyhledávání bez výsledků. Naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, to je v průměru 10 až 20 %, v některých případech dokonce až 40 %. Vliv na prodej má však také to, jestli vyhledávač seřadí výsledky produktů nejen podle relevance k hledané frázi, ale zohlední i aktuální trendy či předchozí preference zákazníka – k čemuž nástroje Luigi’s Boxu využívají umělé inteligence. Jeho službu Recommender na doporučování produktů pak pouhý rok od spuštění nasadilo na své stránky přes 100 domén.

Luigi’s Box je technologická společnost, která stojí za sadou nástrojů zlepšujících vyhledávání, konverze a příjmy v e-commerce. Od vyhledávání po navigaci pokrývá všechny interakce návštěvníků, kterými „objevují“ nabízené produkty, a snaží se je vyladit tak, aby směřovaly ke konverzi. Poskytuje služby, kterými dokáže vyhodnotit silné a slabé stránky stávajícího vyhledávání a navigace a jednoduše je doplnit, nebo i zcela nahradit s cílem zobrazit nejrelevantnější produkty. Více informací o doplňku naleznete na webu Shoptetu zde, o samotném Luigi’s Boxu zde a jednoduché demo je možné vyzkoušet zde.

Newsletter