Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Smartlook pomáhá Alze zlepšovat uživatelský zážitek. Jednička na trhu e-commerce ho používá na testování nových funkcí a segmentů

Brněnský Smartlook používá i jednička českého e-commerce Alza.cz. Jejím zaměstnancům umožňuje nástroj pro analytiku uživatelského chování zajistit komfortní zážitek díky detailní analýze chování v libovolném časovém intervalu. Pracovníci největšího tuzemského e-shopu oceňují zejména rychlost, s jakou dokáže Smartlook zprostředkovat zpětnou vazbu od zákazníků, široké možnosti celého řešení a jeho snadné používání. Na kvalitním zážitku návštěvníků stránek Alzy ostatně stojí její úspěch a částečně i obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun. Vedle největšího českého e-shopu ovšem Smartlook využívá i Volvo, Miele nebo Kiwi.com. V současnosti se startup soustředí také na americký trh, kde navazuje spolupráci s řadou dalších velkých jmen.

CEO Petr Janošík & CTO Ondřej Machek

„Abychom mohli zákazníkům přinášet vždy ten nejlepší nákupní zážitek, musíme neustále zkoumat uživatelské chování na našem webu a přizpůsobovat se mu, aby cesta e-shopem byla uživatelsky co nejpřívětivější. Vyzkoušeli jsme proto již celou řadu analytických nástrojů, které sice poskytovaly řadu užitečných funkcí, nicméně žádný z nich nenabízel tak komplexní řešení jako právě Smartlook,“ vysvětluje Vladimír Dědek, IT Business Director z Alza.cz a dodává: „E-commerce je rychlý obor. Pokud v něm chceme zůstat lídrem, musíme být ještě rychlejší. Smartlook nám k tomu poskytuje okamžitou zpětnou vazbu, díky níž můžeme rychleji měnit nebo testovat nové funkce a inovace v designu eshopu a zůstávat tak před konkurencí.“

Smartlook umožňuje marketérům, produktovým manažerům a vývojářům analyzovat záznamy chování určitých uživatelských skupin v definovaném časovém úseku. Příkladem může být zákazník, který si prohlíží výrobek na mobilu, kde zahájí nákup, a poté přejde na počítač, kde ale nákup nedokončí. Smartlook je schopen tyto uživatele vyfiltrovat, ukázat jejich cestu, a pomoci tak vysvětlit, proč se tak děje. To šetří hodiny práce a manuálního hledání specifických interakcí napříč tisícovkami zákazníků.

„Kromě toho, že nám umožňuje rychle najít konkrétní problém a opravit ho, je pro nás Smartlook vhodný i z hlediska uživatelské přívětivosti. Bez nutnosti zaškolení ho totiž v Alze používá velké množství lidí v různých rolích – od IT vývoje, UX až po marketing a nákupní oddělení,“ uzavírá Dědek.

Jednička na trhu s ambicí v USA

Smartlook nyní pracuje na expanzi do Severní Ameriky. Tam společnost plánuje prorazit i za pomoci pokročilé „crossplatformní“ analytiky, která umožňuje pochopit chování uživatelů napříč platformami, tedy například i když přecházejí mezi mobilním zařízením a počítačem. Společnost pokračuje ve sběru nových klientů a k dnešnímu dni celkový objem ročních předplatných (ARR) činí 137 milionů korun.

„Že Smartlook, vedle našich dalších klientů jako jsou Kiwi.com, Volvo nebo Miele, využívá i gigant jako Alza, nám dělá velkou radost. Je to důkazem toho, že patříme ke špičce a pomáháme klientům opravdu pochopit, jak mohou uživatelský zážitek svých zákazníků zlepšit, místo toho, aby se soustředili na neefektivní analýzu holých dat. Zároveň mají naši klienti jistotu, že nenarušují ničí soukromí. S daty je nakládáno v souladu s GDPR či HIPAA a, narozdíl od jiných analytických platforem, je nikdo nemůže využít například pro cílení reklamy,” komentuje Petr Janošík, CEO Smartlooku.

Smartlook kouzlí s analytikou dat. Jde o software, který propojuje nahrávací systém a analytické nástroje a díky němuž mohou firmy pozorovat, k jakým interakcím ze strany návštěvníků dochází. Kombinace živých nahrávek a pokročilých analytických funkcí umožňuje zhlédnout nejdůležitější momenty cesty uživatele přímo očima zákazníka. Neunikne vůbec nic – každé kliknutí a pohnutí myší je detailně zachyceno. Už žádné „proč nedokončil nákup“ nebo „proč nechápe, že na tohle místo klikat nemá“, už žádné hádání, ale hmatatelné odpovědi. Smartlook jsou Brňáci, ale kanceláře mají také v Praze. Podívat se na weby a mobilní aplikace očima uživatelů umožňují dnes už více než šedesáti tisícům klientů, mezi něž patří třeba Volvo, Miele, Vogue nebo taky čeští Rohlík a Alza.

Newsletter