Smartlook představuje analýzu uživatelského chování napříč platformami. Je to odpověď na rostoucí poptávku po „crossplatformním“ fungování webů a aplikací, které uživatel používá na vícero zařízeních současně. Smartlook nově umožňuje marketérům, vývojářům a provozovatelům aplikací či webů vyhnout se složitému analyzování nesourodých dat o uživatelském chování na odlišných platformách. Díky možnosti sjednocené analýzy ví například o pohybu uživatelů mezi jednotlivými platformami. Uvedením nové funkce chce Smartlook pomoci firmám šetřit čas a umožnit jim efektivnější vývoj produktů.
„Marketéři a vývojáři musí držet tempo s uživateli. Spuštěním crossplatform analytiky chceme dát firmám do rukou nástroj, který jim umožní přehledně zaznamenávat, jak je jejich produkt používán, ať už jsou jeho uživatelé na mobilu, na počítači, nebo mezi nimi přecházejí. Pokud Smartlook například ukáže, že velký počet uživatelů při určitém kroku odpadává a přechází z webu do aplikace, provozovatel se může podívat na specifické případy, kdy a proč se tak stalo. Firmy navíc nemusí pálit cenné hodiny manuálním zpracováváním dat, protože dostanou jednotné datasety. Současný trend zároveň jasně ukazuje, že dnešní řešení jsou nedostačující,“ komentuje CEO Smartlooku Petr Janošík.
Jak ukazuje studie z roku 2020 vypracovaná pro společnost Google, analýza chování napříč platformami představuje pro vývoj softwaru problém. V průzkumu studie méně než polovina ze 750 dotázaných marketérů odpověděla, že používá nástroj umožňující analýzu chování na vícero platformách současně, přestože 84 % z nich označilo implementaci takového nástroje za velmi důležitou.
Crossplatformní život je standard
Díky rozšířené analýze Smartlooku mají vývojáři přehled o chování uživatele v rámci pohybu napříč platformami, tedy například také o počtu uživatelů, kteří si po kliknutí na výzvu ke stáhnutí aplikace klienta aplikaci skutečně stáhnou. Doposud bylo nutné zaznamenávat kliky, pohyb a další úkony uživatelů zvlášť u jednotlivých platforem.
„Přestože si to většina z nás neuvědomuje, crossplatformní život už je standard. Když například uživatel upravuje text na notebooku, automaticky očekává, že si ho bude moci přečíst taky v mobilní aplikaci po cestě do práce. Crossplatform je zkrátka považován za samozřejmost. To nutí všechny – vývojáře, marketéry, ale také nás ve Smartlooku, aby přicházeli s novými řešeními, jak analýzu dat zjednodušit. Crossplatform analytika je další metou na cestě ke konsolidaci analytických nástrojů,“ vysvětluje Ondřej Machek, CTO Smartlooku.
Smartlook kouzlí s analytikou dat. Jde o software, který propojuje nahrávací systém a analytické nástroje a díky němuž mohou firmy sledovat, k jakým interakcím ze strany návštěvníků dochází. Kombinace živých nahrávek a pokročilých analytických funkcí umožňuje zhlédnout nejdůležitější momenty cesty uživatele přímo očima zákazníka. Neunikne vůbec nic – každé kliknutí a pohnutí myší je detailně zachyceno. Už žádné „proč nedokončil nákup“ nebo „proč nechápe, že na tohle místo klikat nemá“, už žádné hádání, ale hmatatelné odpovědi. Smartlook jsou Brňáci, ale kanceláře mají také v Praze. Podívat se na weby a mobilní aplikace očima uživatelů umožňují dnes už více než šedesáti tisícům klientů, mezi něž patří třeba Volvo, Miele, Vogue nebo taky čeští Rohlík a Alza.