E-shop Snapbacks.cz si za osm let na trhu vybudoval pověst specialisty na kšiltovky v Česku i Slovensku. Dá se říci, že zakladatelé Robert Glos a Petr Gürth tehdy objevili díru na trhu. Není to jen tak, udržet se na trhu v dnešní době tak konkurenčním, jako je ten módní.
Čím je Snapbacks.cz jiný oproti jiným eshopům?
Pyšníme se právě v zaměření a specializaci na kšiltovky. Zajímavé jsou u nás určitě značky a šíře výběru. Byly doby kdy do Česka nikdo nedovážel značky bez lokálních distributorů. Jiní se snažíme být v customer care. Na péči o zákazníka si hodně zakládáme na všech rovinách. Chceme, aby nákup byl zážitkem. Ať online, tak offline. I proto jsme asi v minulých letech vyhráli anketu shoproku.cz srovnávače Heureka v kategorii Cena kvality: módní doplňky.
Podle čeho vybíráte značky pro Snapbacks.cz?
Oblíbenost a poptávka po značkách se rok od roku mění. Tak jako trendy se mění z týdne na týden. Podle aktuálních trendů se řídíme při výběru i my, a i když máme značky oblíbené osobně, není možné je držet v portfoliu, pokud se vůbec neprodávají.
Jaké značky budou letos hitem? Na co se můžeme těšit?
Sázíme na značku PLEASURES, kterou zatím máme exkluzivně. Na konci roku jsme představili jako první v ČR Chinatown Market, další kolekce budou přibývat. Dále jsme se obrátili zpět ke klasikám. Nově máme v portfoliu Guess, Dickies a další brandy. Hodně zajímavé jsou například jeans Edwin.
Jedna z vašich priorit je exkluzivita. Které to jsou například značky?
Exkluzivně máme většinou menší značky, které nemusí být tak známé – ale to je náš způsob odlišení se. Značky získáváme díky kontaktům v oblasti amerického velkoměsta Los Angeles, kde tyto značky vznikají. A když se některé začne dostávat pozornosti na instagramu či magazínech, tak po ní šáhneme.
A co tento rok čeká konkrétně Snapbacks.cz a na co se mohou těšit fanoušci?
Celý únor a většinu března jsme měli zavřenou prodejnu kvůli rekonstrukci, kterou jsme museli udělat z důvodu stavebních úprav objektu. 50 dnů bez obratu z prodejny, to je pro obchodníka hodně silný zážitek.
Přemýšleli jste o dalších pobočkách? Vyplatí se ještě dnes kamenná prodejna?
Má to smysl, ale rozhodně ne v každém městě. Důležitá je lokace, kolemjdoucí dělají hodně. A spousta značek vyžaduje kamennou prodejnu!
Mění se nějak zásadně styl Čechů v oblékání? Jsou lehce ovlivnitelní trendy?
Kdo chce být in, musí trendy sledovat. Ale je na každém, zda chce být „jako přes kopírák“, nebo zda chce jít svou cestou. Například já nosím rád outdoor věci a v létě sandále. Pro kolegy to byl dlouho zdroj vtípků na mou stranu a hle, najednou jsem IN, protože to je teď v trendu. No a za chvíli to zas bude jinak.
Utrácí Češi za oblečení více než dříve?
Nemyslím si, že by se za poslední roky nákupní chování nějak významně změnilo. Kdo kupoval před pěti lety triko za 1200 Kč, koupí si ho i teď. Kdo kupoval 2 ks za stovku, tak ten také půjde stejnou cestou. Celkem zvědav jsem v tomto kontextu na vstup Primark na náš trh.
Za jaké zboží se u Vás nejvíce utrácí? “Živí“ Vás ještě stále prodej snapbacks, nebo to jsou boty a oblečení?
Na takto úzkoprofiovém sortimentu nejde přežít dlouhodobě, takže se snažíme být sice stále největším specialistou na kšiltovky, ale nyní je prodej rovnoměrně rozložen i mezi ostatní kategorie produktů.
Jak zákazníka v dnešní době a velké konkurenci zaujmou a udržet si ho?
U nás jde z velké míry o komunikaci na sociálních sítích, zejména na Facebooku a Instagramu. Chceme zákazníkům a fanouškům ukazovat naše zboží, ale také chceme, aby se při tom bavili. Používáme emotikony, meme a snažíme se reagovat na aktuální témata. Jsme tak trochu punkoví, mluvíme jazykem naší cílové skupiny, baví nás to a vyplácí se to.
Na trhu působíte od roku 2011. Co zásadního jste za ty roky se v byznysu naučili? Z čeho jste se ponaučili?
Neusnout na vavřínech a stále se rozvíjet. To je zásadní. Dále je to práce s lidmi o generaci mladšími. To je hodně hardcore.