Automatizace, optimalizace a analytika reklamního obsahu na sociálních sítích bez nutnosti lidské práce. To je platforma Advertee, za kterou stojí marketingoví experti Petr Kučera a Pavla Rýznarová. Startup, který původně vznikl jako interní nástroj pod agenturou PPC One, loni podpořil SFG Holding a Michal Dědek investicí 2,5 milionu korun. Doposud ho využívali klienti PPC One Primalex, Balakryl, Homepark Zličín, O2 Universum či Poliklinika IPP. Nově však platforma pro zvýšení efektivity a výnosnosti digitálních reklamních kampaní vstupuje na český a globální trh jako samostatný software. Do neveřejných beta testů se přihlásili i hráči jako TV Nova, Televizní noviny a Voyo.

„Advertee vznikl z potřeby mít větší kontrolu nad plánováním digitálních kampaní. Za svou kariéru jsem totiž zažil, že agenturní život je hektický, kampaně se často spouštějí se zpožděním a bohužel v některých případech mohou výsledky zásadně ovlivnit chyby způsobené nepozorností. Hlavní přínos našeho automatizovaného nástroje je tak především jeho spolehlivost. Člověk si může naplánovat správu reklamních kanálů, přizpůsobit nastavení na jeden klik a Advertee pracuje za něj i o víkendu nebo dovolené. Výsledkem je, že firmy či agentury získávají více času na strategickou práci namísto otrockého klikání v reklamních systémech, a to často s lepšími výsledky, než měly doposud,“ říká CEO Advertee Petr Kučera.
Minimalizace lidské chybovosti
Advertee představuje komplexní řešení vytvořené pro optimalizaci a analýzu reklamního obsahu na Facebooku či Instagramu. Slouží pro všechny profesionály, kteří chtějí lépe škálovat obsah a šetřit lidskou kapacitu, kterou správa reklam vytěžuje a odvádí od jiné práce.
Advertee také dokáže spravovat několik desítek stránek obsahu a účtů na sociálních sítích. Při správě kampaní jednoho klienta šetří až polovinu pracovního času marketingového specialisty. Nástroj poskytuje funkce jako posilování příspěvků pro platformy Facebook a Instagram, integrace různých propagačních strategií, výběr nejvýkonnějších příspěvků, plánování rozpočtu kampaní či reporting.
Petr Kučera ho vyvíjel více než čtyři roky v rámci agentury PPC One a externí vývojářské kapacity. Jako samostatnou platformu Advertee představí na začátku prosince 2023. Součástí týmu Advertee je kromě Kučery také Pavla Rýznarová na pozici COO, která má zkušenosti jak z agenturního prostředí, tak s rozvíjením startupů.
„Chtěli jsme vytvořit prototyp, který bude fungovat nezávisle na stávajících klientech Advertee, ale bude mít taky globální ambice. Naším cílem je expandovat na zahraniční trhy a vytvořit produkt, který uspěje v zahraniční konkurenci. Díky tomu, že je od začátku vyvíjený s důrazem na potřeby profesionálů v obsahových agenturách, už teď jsme přesvědčeni, že funguje lépe a intuitivněji než Facebook Ads, a to díky pokročilému nastavení, které Facebook vůbec nemá. Je to jakási prodloužená ruka marketéra, který by to udělal ručně,“ uzavírá Kučera.
Trial Advertee je k dispozici na webu po registraci zdarma. Nástroj poskytuje tři cenové kategorie balíčků. Solo pro menší značky, marketingové začátečníky nebo malé firmy s nízkým rozpočtem na reklamu za 49 dolarů měsíčně, Professional je pro marketingové profesionály a malé a střední firmy se středním rozpočtem na reklamu za 99 dolarů měsíčně a Ultimate představuje plán pro náročné profesionály a marketingové agentury, bez omezení rozpočtu za 149 dolarů měsíčně.
SFG vznikl v roce 2019 sloučením dvou samostatných společností Success Group a Finin Group, za nimiž stojí jejich zakladatelé Tereza Kouklová a Michal Dědek. Holding se věnuje odbornému poradenství a financování jednotlivců i firem, realitním službám, projektovému řízení a investicím do developmentu, nemovitostí a startupů.