Starší klienti ČSOB a Poštovní spořitelny začali řešit finanční služby mnohem více online

Senioři se v době karantény podle doporučení vyhýbali osobním návštěvám poboček a dávali přednost internetovému a mobilnímu bankovnictví a vzdálené komunikaci. Na pobočky ČSOB a Poštovní spořitelny nechodilo 84 procent z dotazovaných seniorů, před pandemií to bylo 64 procent. Další desetina návštěvy v bance omezila. Vyplývá to z průzkumu mezi klienty ČSOB a Poštovní spořitelny ve věku 58 a více let, kteří používají internet.

Pravidelné nebo občasné používání internetového nebo mobilního bankovnictví narostlo o 6 %, oproti době před pandemií covid-19.

„Vždy se rádi klientům osobně věnujeme, ale v současné době je prioritou zdraví a bezpečí. Starší lidé patří k nejohroženější skupině obyvatel a nikdo nyní neví, jak dlouho budeme muset s hrozbou nákazy žít. Internetové bankovnictví nebo mobilní Smartbanking seniorům nejen šetří čas, ale umožní jim své finanční služby vyřizovat pohodlně a rychle z bezpečí domova,“ říká Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za Retail.

Pobočky ČSOB zůstaly v nouzovém stavu až na několik nutných výjimek otevřené, jen se kvůli bezpečnostnímu režimu, častějšímu úklidu a dezinfikování omezila provozní doba. „Ukázalo se ale, že bankovní online služby jsou nyní už na takové úrovni, že služby přepážek v mnohém nahrazují,“ doplnil Jan Sadil.

V dubnu ČSOB podpořila online bankovnictví kampaní na sociálních sítích. Vyzvala v ní mladou generaci, aby vysvětlovala svým rodičům a prarodičům výhody vzdáleného přístupu do banky, jako jsou okamžité zobrazení zůstatku na účtu, odesílání plateb nebo bezpečnostní pravidla. S kampaní se obrátila i na své zaměstnance, kteří se tím stali jejími ambasadory.

Pandemie má vliv i na nákupní zvyklosti. Více než dříve nyní nakupuje na internetu čtvrtina oslovených seniorů, a řada z nich vůbec poprvé začala online kupovat potraviny. Většina hradí nákupy kartou. Navýšil se také počet osob, které si nechávají posílat důchod na běžný účet. Pro ty, kteří o tom uvažují, má ČSOB s Poštovní spořitelnou jednu mimořádnou odměnu. Pokud si klient sjedná Plus Konto nebo Poštovní účet v červnu a začne si na něj zasílat důchod, získá poukaz na nákup v supermarketu Albert v hodnotě 500 Kč.

Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na bankovním trhu v České republice. Naše motto „Digitálně a s lidmi“ nejlépe vyjadřuje probíhající investice do inovací a digitalizace, díky nimž neustále zjednodušujeme a zkvalitňujeme obsluhu našich klientů v pobočkách i online prostředí. Naše služby jsou k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Stavíme na unikátním bankopojišťovacím modelu, který nabízí pod jednou střechou vše pro řešení finančních potřeb – od bankovních služeb pod značkou ČSOB či Poštovní spořitelna přes pojištění od ČSOB Pojišťovny až po úvěry na bydlení od Hypoteční banky či Českomoravské stavební spořitelny, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Asset Management, ČSOB Factoring a Patria Finance. Své služby poskytujeme všem typům zákazníků – fyzickým osobám, malým a středním podnikům i korporátní a institucionální klientele. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy.

Newsletter