Startuje Vodafone Nápad roku. Nadějným firmám už 16 let přináší zákazníky i milionové investice

Investice až 30 milionů korun bez ohledu na konečné pořadí, finanční odměna 400 tisíc korun, medializace či nová obchodní partnerství. To vše a mnohem víc mohou inovativní firmy z Česka a Slovenska získat v nejstarší start-upové soutěži u nás. Dosud Nápadem roku prošlo přes 2200 projektů a řadě z nich pomohl nastartovat mezinárodní úspěch.

Začínající a mladé firmy mohou přihlášky do 16. ročníku Vodafone Nápad roku podávat do 6. května 2023 prostřednictvím stránek www.napadroku.cz. 30 nejlepších projektů během osobních prezentací obdrží zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, finálová desítka pak bude mít v rámci rozšířeného mentoringu přístup ke dvěma desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva. Nejlepší projekty se nakonec 19. září představí veřejnosti na slavnostním večeru.

Výhra v Nápadu roku pro nás znamenala seed investici od J&T Ventures ve výši 550 tisíc eur, kterou jsme nutně potřebovali pro škálování. Pozornost médií nám také přinesla nové zákazníky a významná podpora porotců a mentorů nám pomohla dotvořit produkt a strategii pro vstup na světový trh, popisuje Petr Jahn, zakladatel společnosti SprayVision, jejíž služby dnes využívají značky jako Tesla, Lamborghini nebo Ikea. Podobnou zkušenost popisuje také zakladatel Apify Jan Čurn: „Díky účasti v soutěži jsme se seznámili s investory, což nakonec vedlo až k získání seed investice od Reflex Capital, která nám umožnila rozjet podnikání.“

Bez ohledu na výsledek mají všichni přihlášení šanci oslovit investory a získat od nich až 30 milionů korun, pro vítěze soutěže je připravena finanční odměna 400 tisíc korun a mezi další výhry věcné ceny v hodnotě 6,5 milionu korun nebo cesta do R&D centra Huawei v Shenzhenu pro tři týmy.

Celkem již účastníci Vodafone Nápad roku získali investice ve výši bezmála 400 milionů korun, neméně významné jsou však i nefinanční benefity. „Když začínáte podnikat, je těžké získat důvěru potenciálních partnerů a investorů. Po Nápadu roku se to změnilo. Právě validace našeho nápadu a značky byla klíčová,“ vysvětluje Pavel Kacerle, zakladatel start-upu Live Penalty. A zakladatel společnosti Resistant.AI Martin Rehák dodává: „Nápad roku je výborně připravená a inspirativní soutěž, která výrazně přispívá k budování komunity kvalitních start-upů u nás. Oceňujeme i kvalitní mentoring a možnost budování vztahů s partnery a investory.“

Technologický pokrok ovlivňuje podnikání a život nás všech. Mám proto radost, že Vodafone podporuje začínající firmy, které přináší inovativní produkty a služby a proměňují své nápady ve skutečnost.”, říká Viktoria Korabelniková, ředitelka pro internet věcí ve Vodafone Česká republika.

Titulárním partnerem soutěže je letos již potřinácté v řadě společnost Vodafone. Hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa, Huawei. Partnery jsou společnosti Profinit, Livesport, Microsoft, Peterka & Partners. Hlavní mediální partneři jsou Hospodářské noviny, týdeník Ekonom, CzechCrunch, Monitora. Soutěž dále podporují CzechInvest, Vienna Business Agency, Czech Founders, Startup Kitchen.

Výběr fotek ze slavnostního vyhlášení najdete zde.

Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty a geniální nápady mladých a nadějných podnikatelů. Soutěž byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo 2 253 projektů, z nichž řada slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma, jejíž produkt či služba není na trhu déle než dva roky. Cílem je nejen objevit další revoluční projekt a posunout hranice toho, co je možné, ale také mladé podnikatele vzdělávat a podporovat v jejich rozvoji a postupné evoluci, motivovat je v tvůrčí činnosti a těm nejlepším a nejkreativnějším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. V roce 2022 se soutěže zúčastnilo 136 projektů, mezi něž byla rozdělena investice přesahující 6,5 milionu korun. Za celou dobu existence soutěže se pak rozdalo 374 milionů korun. Více o soutěži se zde.

Newsletter