Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Technologie a svět pojištění. Dnes si můžete sjednat všechny typy pojištění online

Jaké jsou nové trendy v pojišťovnictví? Jaké typy pojištění lze sjednat zcela online a kdy je potřeba s klientem mluvit? Jak technologie pomáhají při sjednávání pojištění online? O tom všem jsme si povídali s Pavlem Krbcem a Martinem Ždímalem z pojišťovací služby RIXO.cz.

Jsou Češi zvyklí řešit pojištění online?

Pavel Krbec: Češise zatím naučili řešit online cestovní pojištění a autopojištění. Jiné typy pojistek řeší spíše s pojišťovacím agentem nebo na přepážce v pojišťovně. My v RIXO lidem ukazujeme, že všechna pojištění jdou vyřešit v klidu z domova přes internet.

Co vlastně je RIXO.cz? Jak byste službu popsali?

Pavel Krbec: RIXO.cz je online pojišťovací služba (srovnávač), která lidem srovná nejvýhodnější nabídky různých typů pojištění. Klademe důraz na to, aby měl každý klient správně pokrytá rizika a zároveň dostal tu nejlepší cenu, které lze dosáhnout. Kromě toho zkontrolujeme kvalitu již aktivních pojistných smluv. Tyto smlouvy zdigitalizujeme a uložíme do klientského účtu.

Martin Ždímal: Od roku 2018 pracujeme na vlastní technologii, díky které jsme již nyní schopni automatizovat procesy v pojišťovnictví a klientovi nabídnout sjednaní pojištění zcela online cestou. V tuto chvíli se jedná o povinné ručení a havarijní pojištění, kdy do procesu tvorby nabídky nezasahuje lidský faktor. Tuto cestu finalizujeme také u pojištění nemovitosti a odpovědnosti.

Jak funguje proces automatického sjednání autopojištění?

Martin Ždímal: Klientovi se snažíme maximálně usnadnit sjednání pojištění. Stačí, když zadá registrační značku a my mu automaticky vyplníme údaje o vozidle. Nemusí je tak složitě hledat v technickém průkazu. Poté zadá jen několik základních údajů o sobě, aby nepřišel o bonusy a my mu zobrazíme 3 nabídky autopojištění. Pokud se pro jedno rozhodne, stačí když klikne na tlačítko „Mám zájem“ a smlouva mu automaticky dorazí do mailu. Celý proces tak probíhá onlinebez zásahu člověka.

Lze si sjednat online i životní pojištění?

Pavel Krbec: Ano, my se tomu věnujeme a věříme, že se jedná o velmi perspektivní oblast v pojišťovnictví. Rád bych dodal, že se zatím nejedná o zcela online cestu, kdy si klient zadá nějaké základní údaje do formuláře a dostane nabídku. Tak jednoduché to u životního pojištění být nemůže. My si musíme s klienty povídat a co nejpřesněji navnímat jejich životní situaci, abychom mu mohli nabídnout pojištění zcela na míru.

Martin Ždímal:Klient nejprve vyplní vstupní formulář, díky kterému jsme schopni si udělat prvotní představu o jeho potřebách. Náš expert na životní pojištění poté zákazníkovi zavolá (buď telefonicky nebo přes video chat) a probere s ním všechny důležité detaily. Pak už nebrání nic tomu, vytvořit klientovi nabídku přímo na míru.

Kolik služba stojí?

Pavel Krbec:Služba je pro uživatele zcela zdarma. RIXO je zprostředkovatel pojištění a žijeme z provizí od pojišťoven.

Newsletter