Technologií proti nefér finančním taktikám. Digitální parťák Frenkee přechází po dvou letech vývoje do plné verze, stojí za ním exporadce

Kompletně digitalizovat sjednávání finančních produktů, odstavit nekvalitní finanční poradce a vymýtit zastaralé distribuční kanály, jako jsou například callcentra – to je vize finančně-technologického startupu Frenkee, elektronické platformy pro bezkontaktní sjednávání finančních služeb, která po dvou letech dokončila svůj pilotní program. Přináší do světa financí digitální revoluci a mění dosavadní přístup postavený na lidské síle. Za projektem stojí Jiří Hluchý, bývalý finanční poradce. Frenkeeho založil, protože si uvědomil, že v MLM není kladen důraz na blaho zákazníka a ani s tím největším týmem by nezvládl poskytnout služby široké veřejnosti podle svých představ. S touto myšlenkou tak celkové investice do platformy přesáhly již 32 milionů korun.

Jiří Hluchý

„Původně pocházím z prostředí MLM finančního poradenství, kde jsem si vypěstoval averzi vůči způsobu, jakým se distribuovaly produkty. Vadila mi jeho prohnilost a vypočítavost finančních poradců, kteří místo klienta vidí spíše pytel peněz. Chtěl jsem propojit svět financí s digitálem. V minulosti jsem vytvořil platformu CarSoul, která slouží jako online showroom aut, ta je zcela digitální. Dali jsme dohromady tým a zkušenosti z minulého projektu a rozhodli jsme se digitalizovat celou oblast finančnictví a pojišťovnictví. V mých očích je budoucnost ve fintechu. Naší vizí je vytvořit nový distribuční kanál, který bude umět využívat široká veřejnost a zároveň bude fér a sexy,“ říká CEO a zakladatel Jiří Hluchý.

Bez telefonátů, spamů, e-mailů nebo nežádoucích nabídek. Frenkee nefunguje jako běžný srovnávač, ale jako e-commerce platforma. Převádí všechny prodeje do online prostředí, zákazník si přímo zvolí nejvíce vyhovující nabídku a rovnou si sjedná smlouvu. Proces je tak mnohem jednodušší, pohodlnější a bez zbytečností. Startup v současnosti nabízí sjednání cestovního pojištění, pojištění odpovědnosti, životního pojištění, majetku, zaměstnanců a cizinců; hypotéky nebo autopojištění. Jiří Hluchý má s Frenkeem velké ambice včetně růstu do dalších zemí, již dnes Frenkee funguje v omezené míře na slovenském trhu. V současné době navíc uvažuje o spuštění investic bez poplatků, dále o možnosti konsolidace úvěrů a pojištění v duchu světového trendu insurtech, tedy využívání technologických inovací za účelem zjednodušení a zefektivnění tohoto odvětví. A to vše s vizí, že i finanční produkty mohou být „fér a sexy“.

Bez obchoďáků, fér a sexy

Díky plné digitalizaci se Frenkee může věnovat poskytování férových služeb všem svým zákazníkům. Mnozí experti na finance totiž nejsou stejně dobří obchodníci a hledání nových klientů jim zbytečně ubírá pracovní čas. Frenkee tak v pozadí využívá řady finančních expertů a specialistů, kteří vybírají na trhu nejlepší produkty od ověřených a férových finančních institucí. Snaha prodávat nekvalitní produkty s vizí vysoké provize, která je s tímto finančním segmentem často spjatá, tak zcela mizí. Zákazníci jsou také ušetřeni telefonátů a nabídek zcela nerelevantních produktů. Pomocí Frenkeeho si člověk jednoduše vybere, jaké pojištění zrovna potřebuje, a přímo na webu ho také sjedná. Nutnost osobních schůzek s pochybnými poradci, které byly v minulosti standardem, tak odpadá.

Z MLM do fintechu

Za Frenkeem stojí Jiří Hluchý, současný CEO a spoluzakladatel, který dle svých slov v minulosti pracoval v ne vždy férovém prostředí MLM financí a pojištění. Z jeho frustrace spojené s netransparentním jednáním vznikla touha dělat věci jinak. V roce 2019 proto dal dohromady tým a začal budovat Frenkeeho. Tým nejdříve začal s aplikací chytrecestovko.cz, která pomáhala vybrat a sjednat to správné cestovní pojištění. S postupem času se portfolio produktů začalo rozšiřovat a tým zvýšil důraz na digitalizaci. Na rozvoji a fungování Frenkeeho v současné době pracuje 23 lidí, mezi něž patří experti disponující nejvyššími licencemi od ČNB. Frenkee je pro Jiřího nástroj, jak poskytovat ty nejlepší služby široké veřejnosti, kterou by neobsloužil ani s tím největším týmem klasických MLM poradců. Celkové investice do projektu přesáhly 32 milionů.

Název společnosti pochází z anglické slovní hříčky: frank, tedy upřímný. Celá myšlenka je postavená na snaze vylepšit image oboru. Budoucnost dle Hluchého spočívá v digitalizaci, srozumitelnosti a jednoduchosti, díky nimž lze lidské poradce pomalu zastoupit.

Frenkee je český fintech startup postavený na dlouholeté praxi z distribuce finančních produktů a budování služeb postavených na moderních technologiích. Frenkee je finanční expert, který srovnává dostupné nabídky od prověřených finančních institucí. Zákazníkům následně umožňuje sjednat tyto produkty online, bez nutnosti volat či potkávat se s finančním poradcem nebo chodit na pobočku. V nabídce startupu je nyní cestovní pojištění, životní pojištění, pojištění odpovědnosti, cizinců, majetku a zaměstnanců; hypotéky a autopojištění. Zakladatelem služby je bývalý finanční poradce a podnikatel Jiří Hluchý. K založení startupu ho vedla frustrace z neférového jednání finančních poradců. Ti často jednají ve svůj prospěch, nikoli ve prospěch klienta, a to nabídkou nevhodných finančních produktů. Vývoj služby započal v roce 2019, ostrého spuštění se Frenkee dočkal počátkem roku 2022. Dnes působí v České republice a na Slovensku. Cílem služby je ukázat, že i sjednání finančních produktů může být fér a sexy.

Newsletter