Dolar se po pátečním zpevnění obchoduje pod 1,1000 za euro. Americké výnosy vzrostly podél celé křivky. Silný dolar negativem rizikových měn. Koruna oslabila nad 23,00 za dolar. Proti euru nad 25,30.

Téměř každý Čech nakupuje dárky na internetu: Češi on-line nejčastěji utratí 2 až 5 tisíc Kč

Nejintenzivnější předvánoční období pro obchodníky i nakupující je v plném proudu. Téměř každý Čech využívající internet plánuje nakoupit alespoň část dárků on-line, a tak i v letošním roce dosáhnou podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) obraty e-shopů rekordních hodnot. Právě v následujících dnech nastává ten správný čas pro dokončování on-line nákupů tak, aby dárky dorazily spolehlivě pod vánoční stromeček.  

Každoročně řada nakupujících čeká s objednávkou vánočních balíčků téměř na poslední chvíli. České e-shopy budou schopny dodávat zboží pro osobní odběry v podstatě až do Štědrého dne, pro objednávku s doručením domů či do zaměstnání je ale vhodné mít rezervu. „Doporučujeme s nákupem na internetu již příliš neotálet. Obchodníci i dopravci jsou na vrchol prodejů připraveni, přesto se vždy vyplatí zakoupit s předstihem. Pro doručení skladového zboží do ruky by měli zákazníci objednávat balíčky v nejzazším případě do 18. prosince. To ale za předpokladu, že veškeré podmínky pro dodání budou optimální a nenaruší je například počasí. Osobní odběry pak budou v některých případech možné až prakticky do poslední chvíle,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Jak ukázal předvánoční výzkum APEK mezi spotřebiteli, plánují na internetu Češi nejčastěji utratit za dárky mezi 2 až 5 tisíci korunami.  Takové rozmezí uvedlo celkem 41 % respondentů. Za 1 až 2 tisíce korun hodlá nakoupit v e-shopech 22 % zákazníků. „Srovnávali jsme plány na nákupy v kamenných obchodech a na internetu. Z odpovědí vyplynulo, že Češi plánují nakupovat dražší dárky spíše on-line, levnější pak tradičním způsobem přímo v prodejnách,“ uvádí Jan Vetyška a upřesňuje: „20 % nakupujících v e-shopech plánuje utratit 5 – 10 tisíc korun, 6 % dokonce více než 10 tisíc. Naopak v kamenných obchodech nakoupí 15 % zákazníků pět set až tisíc korun, 32 % 1 až 2 tisíce.“

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) předpokládá, že celkové předvánoční obraty českých e-shopů přesáhnou 50 miliard korun a opět tak dosáhnou rekordních hodnot.

Newsletter