- Návštěvníci dalších 3 hypermarketů Tesco dobijí během nákupu elektromobily
- V první vlně vznikne ve 26 lokalitách Tesco až 70 stojanů
- Celkový výkon sítě ČEZ se blíží 40 MW, největší konkurent má o třetinu méně
- V síti ČEZ řidiči elektromobilů dobijí v průměru nejrychleji v České republice
Maloobchodní řetězec Tesco pokračuje ve spolupráci se Skupinou ČEZ v budování zázemí pro zákazníky z řad řidičů elektromobilů. Jen do konce letošního roku nabídne lidem možnost načerpat bezemisní energii až u 25 veřejných dobíjecích stanic. Nejnovějšími přírůstky jsou 4 stojany v garážích pražského NC Eden a po dvou stanicích na parkovištích areálů prodejen Tesco v Českém Krumlově a Klatovech. Provozovatel nejvýkonnější české sítě veřejných dobíječek chce v další fázi i v lokalitách Tesco stavět ultrarychlé stojany a dobíjecí huby se třemi a více stanicemi, které zkracují dobu dobíjení i čekání na něj. Dobíjecí stanice vzniknou i díky grantu z Operačního programu Doprava.
„V Tesco věříme, že lze dosahovat udržitelného rozvoje a současně mít spokojené zákazníky. Pohodlné a rychlé dobití elektromobilů je dalším krokem pro zvýšení komfortu našich zákazníků. Díky spolupráci s ČEZ se nám postupně daří osazovat parkoviště a garáže našich prodejen po celé republice. Po premiérových stojanech spuštěných v Kolíně pokračujeme stanicemi v dalších třech krajích, v Praze, v jižních a západních Čechách. Další desítky stanic bychom chtěli přidat v následujících měsících,“ uvedla Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores ČR.
„Jsme rádi, že se Tesco stalo jedním z našich silných partnerů v rozšiřování elektromobility v Česku. Dobíjecí stanice by neměly chybět nikde tam, kde lidé delší čas parkují. Ideální jsou proto právě místa nákupů. Do konce roku bychom chtěli společně s Tesco postavit 25 stojanů a celkově v první fázi spolupráce až 70. Řidičům garantujeme odběr skutečně bezemisní elektřiny, a to díky certifikaci jejího původu z obnovitelných zdrojů,“ řekl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva ČEZ
ČEZ si v rámci vize Čistá Energie Zítřka vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů pro dobíjení elektromobilů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech. Tato řešení výrazně zkracují dobu pro doplnění energie a šetří čas řidičů i při čekání na volný dobíjecí konektor.
Během nákupu v prodejně Tesco může řidič díky stojanu o výkonu 50 kW doplnit většinu kapacity baterií svého auta zhruba za půlhodiny. Každá stanice nabízí dobíjecí konektory vhodné pro dobíjení všech značek a typů elektroaut. Zákazníci prodejen Tesco z řad řidičů elektromobilů platí za dobíjení u veřejných dobíjecích stojanů ČEZ v závislosti na typu stanice a rychlosti nabíjení, a to podle podmínek platného ceníku Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. Aplikace umí např. vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu a aktuální obsazenosti stojanů atd.
ČEZ A ELEKTROMOBILITA Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO). Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.
TESCO STORES ČR patří mezi přední maloobchodní prodejce na českém trhu. Není však „jen“ obchodníkem. Stejně jako o potřeby a přání zákazníků se stará o životní prostředí, společnost, jejíž je součástí, i město, ve kterém působí. Ruku v ruce s tím jde strategie společnosti být vždy obchodem, který se přizpůsobuje konkrétnímu trhu v dané zemi, prostředí a zvykům místních zákazníků. Ve všech svých činnostech Tesco uplatňuje základní poslání, které spočívá v neustálé snaze poskytnout zákazníkům nejvyšší hodnoty, a získat tak jejich dlouhodobou loajalitu. V oblasti péče o planetu je jedním z cílů, který naplňuje již od roku 2020, používání elektrické energie ze 100 % obnovitelných zdrojů.