Dolar proti euru navyšuje zisky a testuje hranici 1,0200 EURUSD. Měny regionu oslabují. Koruna se dostala zpět nad 24,40 za euro.

Ukrajinský grafický designér Kovalenko tvoří jedinečné digitální plakáty na podporu své vlasti. Síly spojil s reklamní agenturou EFFE (Effectivity)

Mezinárodně uznávaný a oceňovaný ukrajinský grafický designér Mykola Kovalenko vytváří jedinečné digitální umění na podporu své vlasti. 132 dní války, 132 plakátů. Nový plakát vzniká s každým dnem. Nabízí je k získání finančních prostředků pro oběti války.

Mykola odešel z Ukrajiny v roce 2015. Svůj nový domov našel v Bratislavě, mezi profesionály s více než 20letými zkušenostmi v reklamním průmyslu.

Když Rusko 24. února 2022 napadlo Ukrajinu, Mykola započal sérii plakátů, které se zavázal vytvářet až do dne, než se na Ukrajině opět neobnoví mír. Nyní je nabízí k získání finančních prostředků pro oběti války. „Invaze mě hluboce zasáhla. Mé životní motto je ‚žít znamená tvořit‘. Válka je v přímém rozporu s mými hodnotami, představuje destrukci a smrt. Proto vyvíjím úsilí, abych proti ní bojoval,“ říká Mykola Kovalenko.

Do dražby půjde prvních 120 plakátů

Mykola se spojil se svou mateřskou agenturou Effectivity a své umění převedl pomocí technologie blockchain do reálné podoby ve formě NFT (non-fungible tokens – nezaměnitelné tokeny). Každý plakát je tak jedinečný a autentický a nelze jej zkopírovat ani duplikovat. Prvních 120 plakátů vytvořených od počátku války jsou k dispozici k nákupu ve formě NFT na platformě opensea.io. Nejvzácnější obrazy z Mykolovy sbírky jsou nabídnuty k dražbě jako jedinečné sběratelské předměty. „Své umění jsem vystavoval po celém světě. Toto je však moje první skutečná výstava bez hranic, a to i díky globální technologii blockchain. A možná je dokonce i ta nejdůležitější, díky své myšlence,“ dodává Kovalenko.

Pomoci můžete i vy

Anglický slogan kampaně „BLOCK war with art. Start a CHAIN” je právě odkazem na technologii blockchain, která se využívá pro tvorbu NFT tokenů. Heslo také poukazuje na akutní potřebu solidarity. Mezinárodní reklamní agentura International Effectivity Group se rozhodla pomoci Ukrajincům v nouzi prodejem obrázků ve formě NFT tokenů. „Můj profesionální život byl vždy o propojování světa kreativity a umění s reálným životem kolem nás. NFT jsou skvělým způsobem, jak pomoci změnit náš skutečný svět,“ řekl Daniel Abrahám, majitel společnosti Effe Prague a ředitel International Effectivity Group. Pomoci můžete i vy. Dražba obrazů se spouští v pondělí 18. července na: https://opensea.io/collection/block-war-with-art/activity

Prostředky budou převedeny na transparentní účet

Osmdesát procent získaných prostředků se převede na transparentní účet v eurech. O použití těchto prostředků bude rozhodovat pětičlenná komise složená z předních odborníků v oblasti marketingu:

Mykola Kovalenko, předseda komise

Dáša Juríková, Brand Hub Director, Slovenská spořitelna (Erste Group)

Tatiana Svrčková, CSR Senior Specialist, Czech Telekom (Deutsche Telekom)

Michal Maruška, Managing Director, Ringier Slovakia (Ringier)

Daniel Abraham CEO, International Effectivity Group

Mykola Kovalenko a Effectivity (EFFE) vás zvou, abyste se připojili k iniciativě, jejímž cílem je přeměnit digitální umění na řetěz solidarity. Navštivte digitální výstavu na stránce opensea.io nebo přes https://opensea.io/collection/block-war-with-art/activity a získejte jedinečné a hodnotné umění. Zároveň tím podpoříte ty, kteří utrpěli během války.

Kdo je Mykola Kovalenko?

Mykola Kovalenko je renomovaný ukrajinský grafický designér s více než 20letými zkušenostmi v reklamních agenturách jako Publicis, FCB, LOWE, Saatchi & Saatchi a Effectivity. Mykola je také znám svým aktivním postojem k sociálním otázkám, inicioval řadu mezinárodních sociálních projektů a uspořádal řadu samostatných výstav.

Profesionální sdružení

Člen Art Directors Club / Slovakia, člen Brno Biennale Association / Czech Republic, čestný člen the Art Directors Club / Ukraine a člen nejuznávanějšího ukrajinského designérského sdružení 4th Block.

Držitel více než 150 cen

Ocenění Red Dot: TOYAMA / Japonsko, LOGOLOUNGE / USA, Lahti Poster Triennial / Finsko, Graphic Matters / Nizozemsko, BICeBé / Bienále plakátu / Bolívie, Mut zur Wut / Německo, WOLDA / Itálie, Řecko, GOLDEN DRUM / Slovinsko, HOW Poster Design Competition & Awards / USA, GRAPHIS / USA, European Design Awards / Řecko, ADI Design Award / Čína, GOOD 50X70 / Itálie, Mezinárodní trienále „The 4th Block“ / Ukrajina, INTERNATIONAL POSTER BIENNALE / Polsko, IPBM / Mexiko, Ukrajinský design: The Very Best Of / Ukrajina.

Člen poroty

Mezinárodní trienále „Čtvrtý blok“ / Ukrajina, Výstava grafického designu Global Anti-Virus / Hlavní tým poroty / Tchaj-wan, Mezinárodní bienále designu STRELKA / Rusko, Ochranné známky a loga bienále TaMga / Rusko, Kyjevský mezinárodní festival reklamy / Ukrajina, ADC*E Awards / Španělsko, ADC*UA Awards / Ukrajina, KAKADU Awards / Ukrajina a White Square / Bělorusko.

Newsletter