Jak umělá inteligence mění byznys a firmy? O tom se mohou přesvědčit návštěvníci festivalu Měsíc AI, který se odehraje v říjnu v prostorách pražské vývojářské společnosti Applifting na Rohanském nábřeží. Druhý ročník akce nabídne 50 veřejně přístupných akcí, které propojí experty, firmy i širokou veřejnost a ukážou, jak firmy s pomocí umělé inteligence dnes posouvají své produkty a týmy. „Od loňského roku se možnosti využití AI rozšířily až neuvěřitelně. Proto letošní ročník zaměřujeme více do hloubky a s ohledem na praktickou zkušenost,“ říká Lukáš Benzl, pořadatel Měsíce AI. Program nabídne také zajímavé formáty jako AI kvíz, vibe codingový hackathon nebo AI developerský den.
„Měsíc AI ukáže konkrétní příklady, jak s umělou inteligencí začít přímo ve vaší roli a jaké nové možnosti otevírá napříč profesemi. V HR, obchodu, marketingu, vývoji, datové analytice i zákaznické péči, všichni dnes řešíme, jak pomocí AI dosáhnout lepších výsledků. Právě proto se akce zaměří na skutečně všechna využití této úžasné technologie,“ říká Barbora Malinovská, AI solutions consultant v Appliftingu.
„Při práci s AI dnes nestačí jen vygenerovat aplikaci a čekat, že bude fungovat. Každý si může velmi rychle vytvořit MVP, které ale většinou bývá děravé. O to víc právě roste význam profesionálů, kteří toto dokážou prokouknout, zhodnotit a opravit. Firmy hledají prompt inženýry, AI konzultanty nebo datové storytellery, stejně jako specialisty, kteří umějí nastavit prediktivní modely a hlídat, aby spolupráce lidí a strojů skutečně fungovala,“ doplňuje Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.
Největší koncentrace AI talentů v Česku
Více než 200 odborníků a tisíce návštěvníků budou od 1. do 31. října sdílet reálné zkušenosti a testovat nástroje, jak zapojit AI do byznysu a využít všechny její současné možnosti. „Loni jsme viděli, že pestrý program a dlouhodobý formát dává šanci na hlubší spolupráci. Účastníci mají prostor vracet se, prohlubovat znalosti a posouvat debatu,“ vnímá Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu, a dodává: „Osobně se nejvíc těším, že s tolika lidmi proberu jejich konkrétní nápady a use casy. I proto je Applifting již podruhé generálním partnerem akce.
Stejnou zkušenost potvrzuje i Lukáš Benzl, šéf České asociace umělé inteligence a organizátor akce: „Loňského ročníku se zúčastnilo přes 3 500 lidí. Vznikaly tu komunity i konkrétní projekty. Je neuvěřitelné, kam jsme se jako uživatelé AI posunuli během jediného roku. Měsícem AI chceme tyto změny ještě více podpořit. I proto letos očekáváme vyšší účast i daleko znalejší publikum.“ Ti, kteří nemohou dorazit osobně, si budou moci vybrané přednášky a workshopy přehrát online na YouTube.
Applifting je česká vývojářská společnost, která vytváří digitální produkty a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. I proto patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástroj pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty společnosti patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus či Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 180 pracovníků v celé skupině.