Evropské i americké výnosy rostou. Dolar se po zpevnění obchoduje kolem 1,0450 za euro. Koruna oslabila nad 25,10 z euro a nad 24,00 za dolar.

Úspěšný rok uzavřelo studio Prague Labs rebrandingem. Novou energii přetavilo do značky Iguana a má ambici stát se inkubátorem nápadů

Vývojářské studio Prague Labs mění tvář – po dalším úspěšném roce se otevírá trhu pod značkou Iguana a stává se inkubátorem nápadů. Motivací pro změnu byly ambice brand modernizovat a zpřístupnit ho potenciálním klientům na americkém, evropském i českém trhu. Ziskovou společnost s obratem v řádech desítek milionů korun vede česko-americký podnikatel Paul Tesar. Jeho působiště na Floridě je jedním z důvodů, proč vznikl název Iguana, česky leguán. Stejně jako celá firma se Paul specializuje na budování komplexních SaaS produktů či marketplaců. Společně například úspěšně realizovali kompletní produktovou část platformy Campiri. Dosavadních výsledků dosáhlo studio bez marketingu a obchodního oddělení. Nyní chce své zkušenosti nabídnout širšímu spektru zákazníků a klade si za cíl měnit standardy. Má totiž ambici stavět startupy prakticky ‚na klíč‘. Díky tomu přináší do vývoje vyšší efektivitu, celý proces budování výrazně urychlí a odbourá počáteční bolesti ohledně stavby interního týmu.

„Už dříve jsme se na projektech podíleli větší měrou než pouze jako vývojářské studio. Od začátku chceme být pro svoje klienty parťáky, kteří jen neplní zadání, ale pomáhají celý nápad posouvat ještě o další úroveň výš. Současně si stojíme za tím, že dokážeme realizovat prakticky jakýkoli nápad. Zásadní ovšem je, že se neúčastníme jen dílčích částí budování produktu, ale umíme ho vymyslet a postavit od A do Z. Pokud se podívám na naši vizi, věřím, že tak dokážeme pomoci nejednomu zakladateli startupu. Díky nám totiž nebude muset obtížně stavět vývojový tým a hledat jeho nastavení. Navíc mu nabídneme sehraný a zkušený kolektiv. Svou myšlenku či nápad tak může realizovat podstatně rychleji a s vyšší efektivitou,“ říká CEO Iguany Paul Tesar.

Doposud se společnost věnovala projektům výhradně na bázi vlastní networkingové základny. Přesto je úspěšně v černých číslech a za poslední rok se jí podařilo téměř zdvojnásobit tým a navýšit obrat o 75 %. Pro zachování dalšího růstu se v současnosti rozhodla pod novou značkou ukázat své schopnosti a energii celému trhu. Už dnes má ovšem Iguana 50 % všech příjmů ze zahraničí, například z americké společnosti Boatsetter, španělského Smart Charteru či nového projektu v Británii.

Padající leguán a bílé pláště

Samotný rebranding společnosti symbolizuje flexibilitu a rozmanitost, což přesně odpovídá jejímu novému přístupu. Vizuální identita Iguany totiž adoptuje současné trendy a ztělesňuje energii, se kterou společnost přistupuje k tvorbě projektů. Jedním z důvodů pro změnu názvu byla plánovaná expanze do Miami. Pro tyto účely nebylo původní jméno Prague Labs vhodné. Iguana, tedy leguán, který se mezi místními běžně vyskytuje a má u nich velkou oblibu, byl zvolen jako nový název a symbol společnosti. Vlastně i trochu náhodou – Paulovi Tesarovi totiž na Floridě spadl zmrzlý leguán na hlavu, což se ukázalo jako jeden z impulsů pro nově zvolený název. Vedle toho studio zažilo několik humorných, ale častěji nepříjemných příhod souvisejících právě se slovem „labs“.

„Jako Prague Labs jsme dostávali spoustu žádostí o laboratorní rozbor krve a někdy i dalších lidských vzorků. Stejně nám lidé volali ohledně výsledků rozborů, které si nechali udělat jinde. Z dnešního pohledu jsme se navíc trochu nevhodně stylizovali do role vědců, a tak nebylo divu, že si nás někteří lidé pletli nejen s odběrovým místem, ale také s chemickou laboratoří. Dnes už se tomu určitě lze smát, ale někdy jsme opravdu nevěřícně kroutili hlavami. I proto jsme se rozhodli vydat se jiným směrem a věřím, že nám nový branding pomůže v dosažení naší vize i cílů,“ doplňuje COO Iguany Martin Pultzner.

Rebranding Iguany byl kompletně veden interním týmem zaměřeným na brand a firemní kulturu. Proces změny trval čtyři měsíce a díky tomu, že ho studio zvládlo realizovat s pomocí vlastních sil, náklady lehce přesáhly pouze 150 tisíc korun. I v rámci změny image tak dokázala, že vlastní zkušený tým se dokáže postarat nejen o technickou stránku, ale i o kompletní design. Iguana se tak stává součástí stále se rozrůstajícího startupového ekosystému v Praze a dává jasně najevo, že hodlá udávat trendy moderních vývojových studií v Česku.

Iguana je česko-americké softwarové studio pro startupy i velké firmy, které hledají spolehlivého partnera do vývoje kompletních funkčních produktů. Specializuje se na tvorbu marketplace, umí ale i jiná SaaS řešení a vše ostatní, co souvisí s jejich vývojem. Projekt, za kterým stojí trio zakladatelů Paul Tesar, Jan Pospíšil a Martin Pultzner, vznikl v roce 2015 pod názvem Prague Labs a v roce 2023 prošel rebrandingem. Práci jejich zkušeného čtyřicetičlenného týmu už dokázaly ocenit řady začínajících firem v Evropě i USA – mezi nimi například platformu pro sdílení lodí Boatsetter, zprostředkovatele pronájmu karavanů Campiri, Nestlé, E.on, webexpo nebo projekt Českých drah JLV.

Newsletter