Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0700 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna zpět pod 25,20 za euro.

Valentýn: Muži se stejně jako ženy zamilovali do benzíňáků, jejich největší láskou je Octavia

Podruhé za 31 let AAA AUTO se stal pro muže nejprodávanějším automobil s benzínovým pohonem. Vloni si ho pořídilo přes 51 % mužů, to je ale stále o 12 % méně než u žen.

Dnešní den zamilovaných není jen o lásce partnerské, ale také té k dětem, rodičům nebo třeba automobilům. Kvůli dlouhodobé krizi v automotive se za poslední rok proměnily preference ve výběru aut hlavně u mužů, kteří nedali roky dopustit na automobily v dieslu. Vloni si ale přes 51 % z nich pořídilo vůz s benzínovým motorem. Pro ženy jsou benzíňáky číslem jedna snad odnepaměti a jen vloni si je pořídilo na 63 % z nich. Vyplynulo to z prodejních výsledků skupiny AURES Holdings, největšího prodejce ojetých automobilů ve střední Evropě.

„Poslední dva roky zákazníci obecně daleko více přemýšlejí nad výběrem vozů. Zatímco před pandemií byly, pro mnohé překvapivě, daleko racionálnější ve výběru vozu ženy, nyní i muži více než počet koní pod kapotou řeší provozní náklady a praktické využití vozu. V loňském roce s trhem hodně zamával nárůst cen pohonných hmot, i proto muži teprve podruhé v jednatřicetileté historii naší společnosti upřednostňovali spíše benzínové vozy,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. V loňském roce si v Česku vůz s benzínovým pohonem pořídilo přes 51 % mužů a na 63 % žen. Zájem o alternativní paliva je zatím nízký u obou pohlaví, ale v případě žen prakticky neroste. Muži si naopak vloni pořídili meziročně téměř dvojnásobně více elektromobilů.

Muži (27 %) i ženy (24 %) shodně milují Škodovky, jen se liší v oblibě konkrétního modelu. Muži dávají přednost větší Octavii, ženy zase kompaktnější Fabii. V případě prémiových aut pak u obou vede Kodiaq. Obliba automatické převodovky roste vysokým tempem u obou pohlaví. U mužů se za posledních pět let vyšplhala ze 14,5 % na 24,5 %, už žen z 12,5 % na 22,3 %. V případě barev muži nejčastěji kupují auta ve stříbrošedé (25,2 %), černé (16,3 %) nebo bílé (16,2 %), ženy pak ve stříbrošedé (22 %), bílé (18,7 %) a černé (15,3 %).

Skupina AURES Holdings je letos na trhu již 31 let. Provozuje síť více než 60 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Německu. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,8 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a o rok později v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. V roce 2022 byla časopisem Forbes vybrána do žebříčku TOP CEO a pravidelně se objevuje v jeho žebříčku nejvlivnějších žen. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

Newsletter