Vysoký krevní tlak je tichý zabiják. Nově si ho změříte přímo v aplikaci od Union pomocí mobilu

Vysoký krevní tlak patří mezi nejčastější civilizační onemocnění a dlouhodobě představuje jedno z největších zdravotních rizik. Většina pacientů přitom o svém problému vůbec neví. Union zdravotní pojišťovna se rozhodla nabídnout moderní řešení a přináší funkci měření tlaku přímo v mobilní aplikaci bez potřeby tlakoměru, pouze pomocí fotoaparátu v telefonu. Novinku s názvem Hypertenzia pod palcom si může vyzkoušet kdokoli, nejen klienti pojišťovny. Jde o další krok v dlouhodobém rozvoji mobilní aplikace Union, na kterém BOOTIQ s Unionem spolupracuje už několik let.

Funkce využívá optické snímání pomocí kamery telefonu a algoritmy pro odhad hodnot krevního tlaku. Výsledky mohou uživatelům pomoci odhalit potenciální rizika včas a v případě potřeby je nasměrovat k lékaři. Měření si přitom může vyzkoušet kdokoli, nejen klienti pojišťovny. „Vysoký tlak je tichý zabiják. Často dlouho nebolí, ale může mít vážné následky. Právě proto chceme lidem nabídnout jednoduchý způsob, jak si ho mohou sami orientačně kdykoli a kdekoli změřit, jen s mobilem v ruce. Výsledek sice nenahrazuje měření u lékaře, ale může pomoci zachytit problém včas. Pokud měření ukáže odchylku, je to dobrý důvod zajít na kontrolu. Čím dříve se na vysoký tlak přijde, tím větší je šance předejít komplikacím. Věříme, že i taková malá funkce může být pro mnoho lidí důležitým krokem k lepší péči o zdraví. I zdravotnictví může být dnes chytré, praktické a uživatelsky přívětivé, jen se to musí dobře navrhnout a dotáhnout,“ říká Ladislav Prekop, senior ředitel digitálního marketingu a CRM zdravotní pojišťovny Union.

„Dnes už i malý tým dokáže díky technologiím, jako je AI, optické senzory nebo wearables, vyvinout funkce, které mají reálný dopad na uživatele. Když máte sehraný tým, který táhne za jeden provaz, dokážete spolu dělat velké věci. Měření tlaku v aplikaci je krásným příkladem. To, že spolupracujeme s Unionem napříč Českem a Slovenskem takhle intenzivně a dlouhodobě, je obrovská výhoda. Díky tomu vznikají věci, které nejsou jen technologicky zajímavé, ale reálně pomáhají lidem v péči o zdraví. To je přesně ten typ projektů, které nám dávají smysl,“ říká Boris Zovčák, spoluzakladatel společnosti BiQ Group, pod niž BOOTIQ spadá.

Praktické nástroje pro zdraví

Aplikace však nabízí kromě měření tlaku ještě několik dalších funkcí. Klienti v ní například dostanou notifikaci ve chvíli, kdy jim lékař vystaví eRecept. Upozornění je rovnou přesměruje na jeho zobrazení, které pak stačí ukázat v lékárně. Během pandemie zase bylo možné jednoduše zobrazit platný covid pas přímo v aplikaci díky napojení na oficiální evropský systém pro ověřování certifikátů. V rámci čerpání příspěvků, například na dentální hygienu, lze načíst údaje přímo z účtenky a ty se automaticky vyplní do žádosti. Díky možnosti měření krevního tlaku mohou nově pojištěnci i nepojištěnci získat lepší přehled o svém zdravotním stavu. Pokud aplikace odhalí odchylku, může se uživatel preventivně objednat k lékaři ještě dříve, než se objeví vážnější komplikace.

Nová funkce je přirozeným pokračováním rozsáhlé modernizace aplikace Union, která v posledních letech prošla kompletním redesignem i přepsáním kódu. Díky tomu se z původně průměrné aplikace stala jedna z nejlépe hodnocených zdravotních aplikací na trhu. Uživatelský zážitek se výrazně zlepšil nejen po vizuální a technické stránce, ale i díky praktickým funkcím, které lidem usnadňují orientaci ve zdravotní péči a přispívají k lepší prevenci. Hodnocení aplikace se během tohoto vývoje posunulo z původních tří hvězdiček na aktuálních 4,6 na Google Play a 4,8 v App Storu.

Na nové funkci Hypertenzia pod palcom se tým BOOTIQ podílel návrhem a designem, knihovnu pro měření si klient integroval interně. Společný vývojový tým složený z odborníků z Unionu a BOOTIQ dobře ukazuje, jak může fungovat efektivní partnerství napříč firmami i zeměmi. Vývoj probíhal agilně a v úzkém kontaktu, s rychlým prototypováním, testováním a zapracováním zpětné vazby v každé fázi. Díky tomu se daří nové funkce přinášet rychle, kvalitně a s maximálním ohledem na potřeby uživatelů.

Newsletter