Připravit žáky na reálný svět a budoucí výzvy – to je cílem oceňovaného britského edtech startupu Twin Science & Robotics. Ten se na poli vzdělávacích technologií odlišuje svou unikátní platformou spojující praktické sady s digitální aplikací pro žáky a učitele. Společnost obdržela investici ve výši 37 milionů korun od investorů vedených českým akcelerátorem Soulmates Ventures, který do projektu vložil více než 10 milionů korun. Tato investice bude využita ke zdokonalení AI funkcí platformy a expanzi na nové trhy, včetně rozšíření působnosti na americkém trhu.
Společnost Twin Science & Robotics prostřednictvím své digitální platformy nabízí více než 1,5 milionu žákům ze 4 000 základních škol ve 40 zemích světa vzdělávání dle koncepce STEM zaměřené na přírodní a technické obory – vědu (Science), techniku a technologie (Technology and Engineering) a matematiku (Mathematics). Platforma poskytuje interaktivní nástroje pro studenty a podporu pro učitele, což umožňuje efektivní integraci těchto aktivit do výuky.
„STEM vzdělávání v praxi znamená, že žáci nejsou jen pasivními příjemci informací, ale aktivně se zapojují do projektů, které propojují teorii s reálnými problémy. Například v rámci projektu ‚STEM pro udržitelnost‘ žáci s využitím robotických sad Twin Science & Robotics nejen stavějí a programují vlastní roboty, ale učí se také o jejich využití pro řešení globálních výzev, jako je udržitelná energetika či ochrana životního prostředí. Tento přístup jim umožňuje získat nejen technické znalosti, ale také porozumět širšímu kontextu a rozvíjet různé dovednosti,“ vysvětluje Hynek Sochor, zakladatel a řídící partner Soulmates Ventures.
Twin Science & Robotics nabízí širokou škálu vzdělávacích nástrojů, včetně fyzických STEM sad, digitálních aplikací a připravených výukových plánů, které učitelům pomáhají učit děti v těchto oblastech efektivně a atraktivně. Zahrnuje například interaktivní videa, která studentům zjednodušují složité pojmy, algoritmy umělé inteligence, které zlepšují výuku a přizpůsobují ji individuálním potřebám žáků, či nástroje pro analýzu rozvíjených dovedností. Učitelé s její pomocí mohou absolvovat vzdělávací a certifikační programy, které je seznámí s nejnovějšími výukovými přístupy a pomohou jim při sestavování vlastního výukového obsahu.
STEM vzdělávání jako základ pro budoucí kariéru
Podpora kritického myšlení, praktických dovedností, významu udržitelnosti i příprava na budoucí kariéru v dynamicky se měnícím světě – to jsou hlavní pilíře koncepce vzdělávání STEM. Právě na těchto pilířích staví digitální platforma Twin Science & Robotics. AI funkce platformy jsou navrženy tak, aby poskytovaly pedagogům nástroje, díky nimž je STEM vzdělávání hravější, efektivnější a personalizovanější pro žáky po celém světě.
„Naší misí je pomoci žákům překonávat propast mezi studiem a technologiemi a zajistit tak, aby každé dítě, bez ohledu na své zázemí, mělo přístup ke kvalitnímu STEM vzdělávání. Spojením STEM s udržitelností chceme děti inspirovat k tomu, aby se staly aktivními přispěvateli k udržitelnému rozvoji a řešení globálních výzev,“ vysvětluje Asude Altintas Guray, spoluzakladatelka a CEO Twin Science & Robotics.
Záměr dostupného vzdělávání pro všechny děti na celém světě je podporován strategickými partnerstvími s globálními společnostmi Intel, Rolls-Royce, Google nebo Ford. Obsah všech produktů společnosti Twin Science & Robotics je vyvíjen ve spolupráci s předními institucemi, jako jsou UCL (University College London) a Imperial College, což zajišťuje, že zůstává na špičce vzdělávacích inovací.
S novou investicí na další trhy
Společnost si klade za cíl přinést inovace do vzdělávacího systému, který zakladatelé na základě svých vlastních zkušeností vnímali jako zastaralý a nedostatečný. Proto vytvořili nový vzdělávací systém, který kombinuje hravý přístup, individuální přizpůsobení a integraci moderních technologií s důrazem na podporu zvídavosti a spolupráce žáků.
„Tato investice představuje významný milník na naší cestě, který nám umožní rozšířit náš dopad v celosvětovém měřítku a pokračovat ve vývoji nástrojů umělé inteligence, které výrazně pomohou pedagogům i žákům,“ doplňuje Guray.
Platforma je nejvíce rozšířena ve Velké Británii a Turecku. V nadcházejících letech plánuje startup zdokonalit své AI funkce v rámci portálu Educator posílit své postavení na americkém trhu.
„Ačkoli je STEM do budoucna důležité téma, které rezonuje i politicky, ve vzdělávání v ČR je zatím podporováno velmi omezeně. Startup Twin Science & Robotics tuto koncepci dokáže dostat do školních osnov a inspirovat tak novou generaci učitelů k odpovědnému a inovativnímu přístupu ve vzdělávání. Ekonomické výsledky navíc potvrzují jeho potenciál – dlouhodobě generuje pozitivní EBITDA, meziroční růst 100 %, a podle všech očekávání letos jeho obrat přesáhne 125 milionů korun,“ uzavírá Sochor.
O společnosti Soulmates Ventures
Soulmates Ventures je český akcelerátor a venture kapitálová společnost, která vyhledává inovativní a rychle rostoucí startupy s vizí dlouhodobě udržitelného rozvoje. Poskytuje finanční prostředky a aktivně pomáhá zakladatelům škálovat jejich byznys a úspěšně expandovat na nové trhy. Společnost byla založena v roce 2020 Hynkem Sochorem. Portfolio zahrnuje šestnáct společností, mezi nimi například eAgronom, Kardi AI, Twinzo, Flowpay, VOS.Health, Precismo, Ogre AI, Madmonq a Twin Science.
Twin Science & Robotics je průkopnická vzdělávací společnost se sídlem ve Spojeném království, která se zaměřuje na poskytování efektivního STEM vzdělávání s důrazem na udržitelnost. S působením ve více než 40 zemích vzdělává žáky pomocí technologických dovedností, které potřebují k úspěchu na trhu práce, a zároveň podporuje jejich odpovědné rozhodování. Twin Science & Robotics založili v roce 2017 čtyři spoluzakladatelé – Asude Altintas Guray (CEO), Cihan Ozalevli (CCO), Mustafa Sapcili (CTO) a Omer Gorgulu (CGO), kteří z vlastních zkušeností v rámci neziskové organizace Young Guru Academy neviděli v klasickém systému vzdělávání příliš velký potenciál a rozhodli se to změnit. Zde se zrodila myšlenka a vize společnosti se špičkovým týmem s rozsáhlými a rozmanitými zkušenostmi, připravený transformovat vzdělávání.