Dolar smazal část svých zisků, obchoduje se zpět nad 1,0930 EURUSD. Koruna mírně posílila pod 25,30 korun za euro.

WMC/Grey se po roce zbavuje podílu v agentuře Inhubo. Tým se stávajícími klienty přechází do nové marketingové agentury Engine Room

Skupina WMC/Grey se zbavuje 40% obchodního podílu v agentuře Inhubo, který držela od ledna 2021. Současně s tím oznamuje vznik nové digitální marketingové agentury Engine Room zaměřené na klienty střední velikosti, do jejíhož čela se postaví Zuzana Procházková. Ta z Inhuba přechází s celým týmem i externími klienty.

Tomáš Vondráček, většinový majitel WMC/Grey a ředitel agentury ACTUM Digital, ukončuje více než rok trvající partnerství s marketingovou agenturou Inhubo vedenou Václavem Staňkem, zakladatelem značky Vasky. V Inhubu vlastnila společnost WMC/Grey nejprve 30procentní podíl, který ještě v červnu minulého roku navýšila na 40 procent. Tomáš Vondráček s Václavem Staňkem vystupovali jako jediní dva zakladatelé.

Důvody, proč se oba podnikatelé na tomto rozhodnutí domluvili, vysvětluje Vondráček následovně: „Partnerství nám jako společníkům přestalo kvůli rozdílným vizím z dlouhodobého hlediska dávat ten smysl, který jsme od spolupráce původně očekávali. Václav Staněk odkupuje zpět podíl vlastněný WMC/Grey a bude se plně věnovat svým značkám, zatímco Engine Room převezme agenturní činnost pro externí klienty v souladu s vizí WMC/Grey, se kterou skupina do společnosti Inhubo před rokem vstupovala.“

O klienty se postará Engine Room

Nově vznikající agentura Engine Room zaměřená na digitální marketing firmám střední velikosti nabídne celé spektrum služeb pokrývajících influencer marketing, community building a propagaci na sociálních sítích. V průběhu následujících týdnů přejde celý tým vedený Zuzanou Procházkovou i s veškerými externími klienty agentury Inhubo, jako jsou Avene, Bageterie Boulevard, Forbes, do nově vznikající agentury Engine Room vlastněné WMC/Grey.

Reklamní agentura WMC/Grey byla založena v roce 2002 jako WMC Praha, a. s, k tomu od roku 2004 reprezentuje na českém a slovenském trhu globální reklamní síť Grey. WMC/Grey patří mezi největší a nejúspěšnější agentury na trhu s obratem 174 milionů korun v roce 2022 při 23% růstu hrubé marže oproti předchozímu roku. Agentura pracuje pro více než čtyřicet klientů zejména z Česka, v portfoliu má kampaně pro značky Kofola, Staropramen, Vitana, Ferrero, Baťa, Česká zbrojovka, Pepco, MOL, PRE a další. V posledních letech získala celou řadu strategických a kreativních ocenění včetně reklamní kreativní soutěže Cannes Lions, kde obdržela pět prestižních cen za uspořádání hackathonu na tvorbu e-shopu s dálničními známkami pod názvem #znamkamarada. Jde o nejvyšší počet získaných cen v historii české reklamy. Společnost v tuto chvíli zaměstnává přes 70 lidí a v roce 2022 směřuje k historicky nejlepším výsledkům od svého založení.

Newsletter