Brněnská logistická společnost Authentica Fulfilment zaznamenala další rekordní měsíc. Firma, která vznikla během pandemie v roce 2021, během září rozšířila své klientské portfolio o šest e-shopů na současných 50. Nově její fulfillmentové služby využijí obchodníci jako Tomáš Arsov, Vitar, Boardcubator, Bezkocoviny.cz, Testuj.to a Happy Hair. Podle šéfa fulfillmentové divize skupiny Authentica Petra Litavce se firma teprve rozjíždí. Už letos přitom očekává více než milion vyexpedovaných zásilek. Vzhledem k vyšší poptávce, než Authentica očekávala, firma začíná rozšiřovat své skladovací prostory o dalších 3 600 m2.
„Fulfillment v Česku zaznamenává rekordní poptávku. Po pandemickém boomu a následném ochlazení celého trhu e-shopy hledají cesty, jak zefektivnit svůj provoz. Fulfillmentu nahrává také chronický nedostatek skladových prostor v Česku a raketově rostoucí ceny nájmů. V srpnu se nám podařilo navázat spolupráci s šesti klienty, což je během jednoho měsíce nejvíce od našeho založení. Navíc během září a října přidáváme další předjednané klienty,“ komentuje Petr Litavec, CEO Authentica Fulfillment.
Logistické centrum Authentica Fulfillment po dvou letech na trhu dnes nabízí své služby již 50 firmám, např. společnostem Waterdrop či Zemito. Mezi novými e-shopy jsou Tomáš Arsov, Bezkocoviny.cz, Vitar, Boardcubator, Testuj.co, Furch Guitars, Decoronline a Happy Hair. Kromě uskladňování se klientům stará také o balení, kompletaci objednávek a jejich expedici. Již dříve během roku firma navázala spolupráci také s e-shopy Zenplanto či Asia food. Pro vysoký zájem Authentica chystá rozšíření stávajících skladových prostor v Syrovicích o dalších 3 600 m2. Brněnská Authentica spustila svou fulfillmentovou divizi během pandemie v roce 2021 jako prostředek, jak diverzifikovat své služby.
„Společnost Authentica Fulfillment jsme si pro spolupráci vybrali, protože ve své činnosti má mezinárodní přesah a je schopna kvalitně obsloužit naše zákazníky nejen v ČR, ale i za jejími hranicemi,“ komentuje spolupráci s brněnským fulfillmentem Dr. Michal Pospíšil, MBA, obchodní ředitel společnosti Furch Guitars.
Více služeb, nižší náklady
Fulfillmentová centra svým klientům nabízejí výhodnou alternativu k vlastnímu skladování, vedle kterého poskytují i další služby. Klientům tak řeší starosti s kapacitami skladových prostor, řízením zaměstnanců nebo vyjednávání podmínek s individuálními dopravci. Přechod k fulfillmentu zároveň dokáže zkrátit dobu vychystání zásilky o 50 %, napomáhá tedy jejímu rychlejšímu odbavení, a tak mohou e-shopy pohodlně odbavit ještě více klientů. Větší kapacity pak pro e-shopy volící cestu fulfillmentu mohou znamenat buď větší nabídku, nebo její širší paletu, díky čemuž mohou více škálovat svůj byznys.
„Fulfillment už dávno není jen sklad pro zboží e-shopů. Je to komplexní služba, díky které prodejci nemusejí řešit skladování, prostory, kompletaci a expedici. Oslovovat nové klienty se nám daří také díky synergiím s dalšími divizemi Authenticy, díky kterým svým klientům dokážeme nad rámec fulfillmentu poskytnout další servis včetně výroby obalů, dekorací nebo tisku, které na rozdíl od konkurence dokážeme nabídnout pod jednou střechou. To vše šetří náklady, čas i provozní kapacity. Klientské e-shopy se tak mohou v klidu soustředit na zákazníky a nestrachovat se o organizaci logistiky,“ uzavírá Litavec.
Více o Authentica Fulfillment
Authentica Fulfillment zajišťuje e-shopům komplexní outsourcing logistiky. Společnost z Brna od roku 2021 sjednocuje všechny služby související s logistikou zboží pod jednou střechou. Více než 50 klientům poskytuje vše od uskladnění zboží, designu, výroby a kompletace balení až po vyřizování objednávek s 99,8% vychystávací přesností. Tím Authentica e-shopům šetří čas a finanční prostředky a zpřístupňuje e-commerce více podnikatelům. V čele Authentica Fulfillment stojí Petr Litavec, český startupista, odborník na e-commerce a package forwarding. Authentica Fulfillment je divizí české skupiny Authentica, globálního dodavatele retailových služeb pro klienty Philips, Hugo Boss, Waterdrop, C&A nebo Tchibo.
Více o skupině Authentica
Skupinu Authentica v roce 2003 založil Miroslav Hanák, současný CEO, jako firmu na výrobu reklamních nosičů pro retail. Skupina se postupně rozrostla, má půlmiliardový obrat a 260 pracovníků. Časem rozšířila záběr svých aktivit a kapacit, které využívají globální značky Hugo Boss, C&A, Philips či Tchibo.