Dolar umazal část včerejších zpráv pod 1,1350 za euro. Americké výnosy rostou. Měny regionu zpevnily. Koruna pod 24,95 za euro. Proti dolaru ve ztrátě nad 22,00.

Zisk výrobce luxusního zboží Burberry loni klesl o deset procent

Britský výrobce luxusního oblečení Burberry plánuje reorganizaci svých maloobchodních operací a zjednodušení své produktové řady. Firma se k tomuto kroku odhodlala poté, co se její zisk před zdaněním a bez mimořádných položek za loňský fiskální rok snížil o deset procent na 421 milionů liber (14,6 miliardy Kč) a pokles zaznamenal již druhý rok za sebou.

Na Burberry má negativní dopad hlavně pokles počtu čínských turistů, kteří zavítají do evropských obchodů firmy, a slabá poptávka v Hongkongu. Naopak tržby jejích japonských obchodů se více než zdvojnásobily díky Číňanům, kteří začali nakupovat v Japonsku po oslabení jenu. Japonsko však má na celkových tržbách skupiny podíl pouze dvě procenta. Již dříve Burberry oznámila, že její očištěné příjmy se za rok do konce března snížily o jedno procent na 2,5 miliardy liber.

Skupina uvedla, že poté, co znovu úspěšně uvedla na trh své kabáty a šály, se nyní zaměří na kabelky, kategorii, která roste rychleji než oblečení a ve které je Burberry ve srovnání s konkurenty slabší. Firma také hodlá zlepšit své maloobchodní operace, zvýšit prodej přes internet i ve svých obchod. Podle analytiků v této oblasti Burberry zaostává za lídry v odvětví. Orientovat se chce zejména na zákaznické služby, dostupnost výrobků a logistiku.

Program na zlepšení výkonnosti má firmě ušetřit do roku 2019 nejméně 100 milionů liber. V letošním roce by úspory měly dosáhnout zhruba 20 milionů GBP, napsala agentura Reuters.

Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.

Newsletter