Spotřebitelé chtějí informace. Transparentní firmy u nich vítězí

Dnes už dávno neplatí, že se lidé musí spokojit s tím, co mají; přinejmenším v oblasti nakupování. Spotřebitel je ústředním objektem a retailové řetězce, které chtějí získat jeho peníze, se předhánějí, kdo mu zvládne prodat více. Ve světě supermarketů, hypermarketů a všudypřítomných reklam nicméně může být pro něj samotného složité rozhodnout se, který produkt pro něj bude ten nejlepší.

I proto v nekonečné záplavě nejrůznějších výrobků, u kterých často ani nevíme, v čem se vlastně liší, získává na důležitosti značka. Avšak nejen tak ledajaká značka, ale především důvěryhodná značka. Avšak jaké brandy spotřebitelé takto vnímají? Podle společnosti Label Insight je klíčová zejména transparentnost, tedy zda je spotřebiteli umožněno zjistit, jak a z čeho daný výrobek vzniká.

Pro devět z deseti je transparentnost důležitá napříč všemi kategoriemi potravin, přičemž dvě pětiny z nich by přešla k nové značce, pokud by poskytovala více informací o tom, jak, kde a z čeho se daný produkt vyrábí a distribuuje, než ta, kterou nakupují v současné době. Vyplývá to z průzkumu mezi 2 tisíci spotřebiteli vydaném Label Insight, firmou, která se zabývá shromažďováním dat o produktech.

Vyšší transparentnost ohledně procesů spojených s produktem se tak zdá být cestou, jak si v době nepřeberného množství zboží udržet dlouhodobou přízeň zákazníků. Celých 94 % dotazovaných uvedlo, že by byli loajální ke značce, která by poskytovala plnou transparentnost, shrnuje server PR Newswire.

 

„Společnost Label Insight již dlouho věřila, že existuje hmatatelná návratnost investic s transparentností informací o produktech mezi značkami a spotřebiteli,“ říká  CMO firmy Label Insight Patrick Moorhead. „Tato studie odhaluje, co je pro spotřebitele nejdůležitější, pokud jde o produkty, které používá a spotřebovává. Spatřuje přitom jasnou souvislost mezi transparentností a vyšší důvěrou spotřebitelů, zvýšenou loajalitou ke značce a celkovou dlouhodobou hodnotou při opakovaném nákupu,“ okomentoval závěry šetření Moorhead.

To lze vysvětlit tím, že spotřebitelé jsou čím dál náročnější a více si zakládají na svém životním stylu, do kterého bezpochyby patří to, co jedí. Nestačí jim ovšem říct, že ten a ten výrobek je „zdravý“. Výzkum ukázal, že většina spotřebitelů má na to, co je zdravé, vlastní názor, a definuje zdravý produkt jinak. Dostupnost informací ohledně výrobků tak umožňuje nakupovat zdravě podle svých vlastních měřítek.

A pokud firma učiní informace o svých produktech dostupnější, může dle výstupů studie dosáhnout na vyšší tržby. Stejně jako za kvalitu, i za transparentnost jsou totiž spotřebitelé ochotni si připlatit. Vyšší cenu by v případě vyšší transparentnosti akceptovalo 74 % respondentů, tedy téměř tři ze čtyřech. Týká se to hlavně mladých maminek, které nakupují potraviny pro své děti.

Fastfoodová revoluce. Už i McDonald’s chce být kvalitní a zdravý

Newsletter