Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Jižní Korea zná bitcoin. Předběhla Japonsko i USA

Nedávný veřejný průzkum v Jižní Koreji, Japonsku a USA odhalil různé úrovně povědomí o bitcoinu a jeho osvojení na těchto top bitcoinových trzích. Země s nejsilnějším povědomím má současně nejméně bitcoinových transakcí ze všech tří států.

Devadesát procent zná bitcoin

Dooit, specialista na průzkumy přes mobilní telefony, zveřejnil výsledky svého průzkumu s názvem „Vnímání a perspektivy bitcoinu“, který se uskutečnil v Jižní Koreji. Šetření bylo provedeno od 1. do 4. prosince a zúčastnilo se jej 3 018 lidí ve věku 20 let a výše. Odchylka chybného výběru vzorků je ± 1,78 %, což podle společnosti odpovídá 95procentní úrovni důvěryhodnosti. 

Co se týče obeznámenosti respondentů s bitcoinem, 44,1 % zkoumaných uvedlo: „Ten název jsem slyšel/a“. Dále 35,1 % řeklo „znám to“, 10,8 % pak odpovědělo „znám to dobře“. Pouhých 10 % nezná bitcoin vůbec. Dohromady množství respondentů, kteří o bitcoinu alespoň slyšeli, činí 90 %.

Pokud jde o demografii, bitcoin je nejznámější mezi respondenty ve věku 30 – 40 let. Celkem 29,8 % lidí z této věkové kategorie přiznalo, že si digitální měnu i koupilo. Pro srovnání, u čtyřicátníků dosahuje procento lidí, kteří mají zkušenosti s nákupem bitcoinu, 26,3 %, u dvacátníků 22,4 % a u padesátníků 23 %.

Jižní Korea je jedním z největších trhů s kryptoměnami. Korejský won je v současnosti třetí měnou nejvíce směňovanou za bitcoin, před ní je pouze japonský jen a americký dolar. Největší korejská bitcoinová směnárna Bithumb má pak v současnosti největší obchodní objem na světě.

Zobchodovaný objem bitcoinu v zemi výrazně předstihl Kosdaq, korejskou verzi akciové burzy Nasdaq. To mělo za následek urychlení regulace trhu s kryptoměnami. Navíc i nejpopulárnější korejská chat aplikace Kakao Talk nedávno začlenila do svého fungování krypto směnárnu nazvanou Upbit s více než 110 kryptoměnami. Kakao Talks má přes 200 milionů uživatelů a v Koreji ji má nainstalováno 95 % smartphonů.

Osm procent ví, co je blockchain

Zatímco většina respondentů věděla, co je bitcoin, jen málo z nich slyšelo o blockchainu. Pouze 8 % tvrdilo, že ví, co blockchain je, a v jakém vztahu je s bitcoinem.

Většina respondentů (49,7 %) přiznala, že vůbec neví, co daný pojem znamená. Někteří z nich byli schopni uhádnout, že se jedná o nějakou technologii. Dohromady 18,5 % si myslí, že bitcoin i blockchain jsou virtuální měny, 6,7 % zase věří tomu, že je blockchain produkt získaný z bitcoinu.

Důvody pro koupi bitcoinu

Ze všech respondentů si bitcoin koupilo 26,1 %. Ti, kteří si ho nekoupili, tvrdí, že je nebezpečný, nebo se ho naopak nebojí, ale zkrátka je jen příliš drahý. Z těch, kteří uvedli, že mají zkušenosti s nákupem bitcoinu, jen 5,8 % vlastní bitcoiny v současné době.

V této skupině respondentů si 48,3 % koupilo bitcoin z čisté zvědavosti ohledně digitálních měn. Celkem 23,3 % respondentů si ho koupilo pro krátkodobý profit, naopak 15,6 % jako dlouhodobou investici, 12,8 % si pak pořídilo bitcoiny na doporučení ostatních.

Srovnání s Japonskem

Japonsko je v současné době lídrem na trhu s kryptoměnami, neboť japonský jen zaujímá největší podíl na trhu obchodování s bitcoinem. Japonsko z něj již v dubnu učinilo legální platební metodu, a to na veškeré zboží a služby. Od té doby adaptace bitcoinu obchodníky i spotřebiteli významně vzrostla. Nedávno server news.bitcoin.com zveřejnil japonský průzkum 10 000 respondentů. Dohromady 88 % z nich ví, co bitcoin je, ale pouhých 4,7 % respondentů si jej koupilo.

Z těch, kteří si bitcoin koupili, to 42 % učinilo, protože se zajímali o digitální měny. Stejné procento očekávalo, že v budoucnu jeho cena poroste. Celkem 33 % z nich věří, že z toho budou později profitovat. Dále 54 % si nakoupilo bitcoiny jako dlouhodobou investici, naopak 42 % jako investici krátkodobou. 

Srovnání s USA

Americký dolar je hned za japonským jenem druhý nejčastější v rámci směn bitcoinového trhu. Dne 4. prosince zveřejnila PR firma Ditto zprávu týkající se veřejného povědomí o kryptoměnách. Společnost provedla průzkum v prvních týdnech listopadu za pomoci 500 respondentů z 18 amerických států.

Průzkum zjistil, že téměř 70 % z nich není vůbec seznámeno s kryptoměnami a 90 % netuší, čeho se týká zkratka ICO. Nejvíce informovaným segmentem byli mileniálové, u kterých jeden z pěti bitcoin znal.

Newsletter