Lafluence získalo investici 20 milionů korun od Venture Club, zvětší tým a bude expandovat


10:27 • 28. května 2020

Lafluence, online platforma na efektivní influencer marketing, obdržela od privátního klubu investorů Venture Club investici v hodnotě 20 milionů korun. Prostředky využije na posílení týmu a plánovanou expanzi firmy na další evropské trhy. Zájem investorů i v období krize a hospodářského poklesu ukazuje na sílu platformy a rostoucí význam online komunikace značek. Lafluence je největší influencer platformou v Česku a na Slovensku.

Lafluence propojuje značky s tvůrci obsahu (influencery, instagramery, blogery, youtubery), zprostředkovává jejich vzájemnou spolupráci a pomáhá zefektivnit nastavení procesů při tvorbě kampaní – od prvních návrhů, přes právní stránku a platby, až po celkové vyhodnocení samotné spolupráce. V květnu 2020 obdržela platforma svou první velkou investici ve výši 20 milionů korun od skupiny andělských investorů Venture Club, uhrazením její první tranše, 8 milionů Kč. Stalo se tak i přes současnou ekonomickou situaci způsobenou novým typem koronaviru. Preference zákazníků se v souvislosti s globální pandemií změnily a značky v reakci na to přesunuly značnou část své komunikace do online sféry. Význam firem zaměřujících se na influencer marketing tak v očích investorů stoupá a Lafluence upevňuje svou pozici lídra na českém i slovenském trhu.

„Těší mě, že investice do Lafluence dospěla do zdárného konce i v této složité době. Znamená to dvě věci – první, že startupový trh je živý a investoři mají stále chuť investovat a této nově vzniklé situace nezneužívají pro tlak například na zisk větší části equity. Zároveň investice dokazuje, že Lafluence má hodnotu a potenciál. V březnu a dubnu jsme viděli rekordní nárůsty obratu a jsme jednoznačně největší influencer platforma v Česku a na Slovensku. Tato investice nám umožní zvětšit tým a soustředit se na expanzi na další evropské trhy. Věřím, že máme potenciál stát se významným hráčem na poli influencer marketingu v Evropě,“ říká k investici CEO Lafluence Peter Varga.

Investici Lafluence využije na posílení týmu a rozšíření firmy na okolní trhy. Významně by se mělo například rozrůst technické a obchodní oddělení společnosti a zároveň posílí top management. Expanze na další evropské trhy je prozatím naplánována na zimu 2020, zahájena bude vstupem do některého ze sousedních států České republiky. „Na konci roku 2021 chceme pak být připraveni na series A investiční kolo a udělat z Lafluence hráče na úrovni EU,” dodává k tomu Peter Varga.

„Současní spotřebitelé nakupují čím dál více přes internet, nástup pandemie tento trend jen umocnil. Značky by se proto opravdu neměly bát investovat do online kampaní, a i přes současnou situaci budovat povědomí o své značce v digitálním prostředí,“ uvádí dále Peter Varga, CEO společnosti Lafluence.

„Rozhodli jsme se za Venture Club firmu Lafluence podpořit investicí i v této době, nebo právě v této době. Věříme jim. On-line služby, referenční marketing a influenceři hrají a budou i nadále zastávat důležitou roli v propagaci služeb a produktů speciálně u mladších a středních věkových kategorií. Koronavirus jen uspíší prosazení nových způsobů propagace. A protože v portfoliu Venture Clubu už dva projekty, kde čekáme synergie, máme (Behavee – nástroj na online marketing a měření jeho úspěšnosti a PetExpert – všeobecné zdravotní pojištění psů a koček), rozhodnutí bylo celkem snadné. Zvláště, když Lafluence je již dnes jedničkou na trhu u nás – prokázal svou životaschopnost - a má skvělého leadra - Petera Vargu - a potenciál pro další růst na okolní trhy,“ komentuje Petr Šedivý z Venture Club.

Právní aspekty investice za společnost Lafluence zajišťoval právník Tomáš Ditrych, partner v advokátní kanceláři Mavericks Legal, který patří mezi přední odborníky na venture capital transakce v České republice. Venture Club zastupoval jeden ze zakládajících členů klubu investorů a jeho právník, JUDr. David Borovec, partner a advokát advokátní kanceláře BOROVEC LEGAL, věnující se zejména korporátnímu a pracovnímu právu.

Lafluence je platforma, která formou online tržiště zprostředkovává komerční spolupráce mezi influencery a firmami. Poskytuje firmám i influencerům jedinečné know-how a technologie, která zefektivňují vyhledávání, management a vyhodnocení influencerských spoluprací. Reaguje tak na rostoucí popularitu internetových osobností a jejich vliv na nákupní chování spotřebitele. Projekt vede Peter Varga, spolufinancovali jej Josef Matějka se svým investorským fondem Nextech Ventures, dále start-up studio TopMonks, Petr Sadílek, Luděk Motyčka, Jirka Fabian a další. Lafluence je první službou svého druhu v České republice.
Platforma vznikla v srpnu 2017 a od té doby se do ní zaregistrovalo přes 1700 influencerů a 1200 společností. Celkem bylo realizováno již 900 kampaní pro značky a firmy jak menší, tak i velké, jako Alza, Nestlé, Nivea, Pepsi, Uber, Vodafone nebo mediální agentury GroupM ,Omnicom Media Group nebo Dentsu Aegis Network. Lafluence je tak největší influencer platformou v Česku a na Slovensku.
Venture Club je exkluzivní privátní klub investorů a zájemců o investice, sdružující k 200 členům a objemem investovaných prostředků přes 275 mil. Kč za 4 roky, od září 2016. Svým členům zajišťuje přístup k neveřejným investičním příležitostem, vzdělávacím a společenským akcím a dává jim šanci stát u zrodu firem, které jednoho dne změní svět. Mezi investované firmy patří například projekt všeobecného zdravotního pojištění psů a koček PetExpert, developerský projekt výstavby více než 100 bytů byty Klíčanka a MES a.s., výrobce unikátních lithiových baterií He3da.
Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.