Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Co Čech, to hokejista. A teď i investor

Česká republika patří mezi státy, které mají kladný a vřelý vztah ke sportu. Nicméně k jednomu z nich tíhneme významně. Ne nadarmo se říká, že český národ je národ hokejový a co Čech, to hokejista. Ovšem kvůli měnícím se klimatickým podmínkám již není v každé obci či městě dostupný zamrzlý rybník. S řešením této prekérní situace se rozhodla přijít skupina milovníků zimních sportů, která pociťovala akutní nedostatek ledových ploch v jejich okolí.

Multifunkční moderní zimní stadión nesoucí název ŠKODA ICERINK s dvěma kluzišti vznikl v pražských Strašnicích a vytváří zázemí nejen pro profesionály například z krasobruslařských či hokejových škol, veřejnost či amatérské sportovce, ale také pro ty nejmenší, kteří své první krůčky na ledě teprve zkoušejí. Umístění budovy v blízkosti základní školy ve Strašnicích napovídá, že prostory veřejného bruslení jsou určeny také pro děti ze škol a školek, mladé nadějné hokejisty či krasobruslaře, které si vezmou pod svá křídla bývalý hokejový reprezentant Martin Holý nebo krasobruslař Tomáš Verner.

Stadion nabízí nejen kluziště evropského rozměru, ale také kanadsko-americké. K dispozici jsou nejen šatny inspirované týmovými barvami klubů NHL, které nesou českou stopu, ale také moderně vybavená tělocvična, bistro či půjčovna bruslí. O architektonický návrh se postaralo duo ze studia VRTIŠKA & ŽÁK, kteří navrhli fasádu stadionu připomínající strukturu ledu pod mikroskopem. Stavbu ocenila i odborná architektonická porota, která ji udělila titul STAVBA ROKU 2018. Ve svém hodnocení vyzdvihla účelný design, ekologický provoz, úsporné technologie i přínos pro rozvoj sportovních aktivit dětí, mládeže a široké veřejnosti.

Stoupající zájem návštěvníků je zřejmý, jelikož od září 2018 do srpna 2019 je průměrná obsazenost na úrovni 72 %, kdy měsíční počet návštěvníků v zimní sezóně je 23 tisíc. Úspěch ICERINKu budí pozornost po celé České republice. Vedle připravované výstavby v Ústí nad Labem se testuje modelové venkovní kluziště pro menší města. Koncept ICERINKu se přemístí také do zahraničí, konkrétně do Německa, kde prestižní hokejový klub Adler Mannheim vybral skupinu PADOK jako partnera pro přípravu a výstavbu nového zimního stadionu.

Provozovatel stadionu momentálně poptává financování na refinancování části vzniklých závazků na Fundliftu prostřednictvím 4letých dluhopisů.

 

Newsletter