Čokoládoví zajíčci v číslech. Kolik stojí Velikonoce?


17:14 • 2. dubna 2018

Tagy: spotřebitelé, marketing, statistika, USA

Není žádným neznámým faktem, že lidé nejraději utrácejí za věci, které sice moc nepotřebují, avšak přinášejí jim značné potěšení. Mezi takové patří například čokoláda, za kterou, jak píše server House Beautiful, průměrná britská domácnost utratí za celou svou existenci úctyhodných 6 tisíc liber (v přepočtu téměř 173 tisíc Kč). Jedním z nejvíce „rizikových“ období jsou přitom právě Velikonoce. Kolik jsou lidé schopni utratit za čokoládové zajíce?

Jak na amerických datech dokládá server The Market Mogul, lidé chtějí v posledních letech za Velikonoce utrácet stále více peněz. To je patrné při pohledu na následující graf, který ukazuje vývoj plánovaných výdajů spojených s těmito svátky. Zatímco v roce 2007 chtěly americké domácnosti za Velikonoce utratit 14,4 miliardy dolarů, v roce 2017 už to bylo 18,4 miliardy, tedy o téměř 28 % více. Letošní velikonoční svátky pak budou patrně ještě dražší.

Velikonoční tip: Investice do čokoládových zajíčků

Zajímavé velikonoční statistiky přinesl také server Wallet Hub. Z těchto více než 18 miliard dolarů mělo být téměř 5,8 miliardy utraceno za jídlo, 3,3 miliardy za oblečení, 2,9 miliardy za různé dárky a „jen“ 2,6 miliardy dolarů za sladkosti. Průměrný Američan pak za Velikonoce v roce 2017 plánoval utratit 152 dolarů.

Každý březen se v USA také prodají 2,6 miliardy vajíček, což je asi 8 vajec na jednoho Američana. Barví je přitom zhruba 49 % amerických domácností. Ještě mnohem více se však prodá těch čokoládových. Na čokoládě si o Velikonocích pochutnává 89 % Američanů.

Šest triků, pomocí kterých vás obchodníci nutí utrácet

Nicméně 52,4 % Američanů podle dat Wallet Hub tvrdí, že má raději čokoládové zajíce než vajíčka. A jak si na nich pochutnávají? Celkem 4,7 % nejprve sní ocas, 6,6 % raději tlapky. Drtivá většina – téměř 99 % – ovšem začíná ušima.

Sv. Valentýn a lov na zamilované hlupáky

RSS

Je studentkou Národohospodářské fakulty VŠE v Praze a spolupracovnicí Roklen24. Má ráda knihy, němčinu a filozofii Friedricha Nietzscheho. Zajímá se o behaviorální ekonomii.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.