Alexa míří na pracoviště. Jak se s ní firmy „poperou“?


16:25 • 5. února 2018

Tagy: FinTech, Amazon

Konkurenti Amazonu, jako je Google nebo Apple, se snaží prosadit své asistenty do domácností. Amazon naopak míří na trh s Alexou pro firmy. Kde všude nalezne své uplatnění?

Zaměstnanci budou moci využívat od Amazonu Echo smart reproduktory, pomocí kterých si budou moci domluvit schůzky s kolegy, zamluvit konferenční místnost a další základní úkoly. Klíčovou otázkou tak není, zdali tato technologie funguje, ale zdali jí budou lidé důvěřovat při vedení firmy.

 „Soukromí a zabezpečení je bezpochyby prioritou číslo jedna,“ řekl Geoff Blaber, analytik společnosti CCS Insight. „Určitě se jedná o důležitější prvky než funkčnost.“ Firmy tak budou bezesporu opatrné ohledně pokládání Alexy do zasedacích místností a kanceláří, ve kterých se například diskutuje o citlivých informacích, dodal.

Echa neustále poslouchají a podle Amazonu začnou sbírat informace, až když jsou aktivována slovem „Alexa“. Jsou ale situace, kdy k tomu dochází náhodou. Navíc společnost uchovává nahrávky, aby mohla tuto službu podporovanou cloudem udělat ještě chytřejší. Společnost Amazon též navrhla, že by v budoucnu mohla sdílet transkripty těchto nahrávek třetím stranám – vývojářům, kteří by pro tuto platformu vytvářeli aplikace, jako např. rozšířené dovednosti Alexy.

Pro předejití možného napětí, než se pustíte do odvážnějších úloh, doporučuje Geoff Blaber začít s Alexou pomocí obyčejných kancelářských úkolů, jako je objednávka papíru do tiskáren.

Specifické využití

Na každoroční konferenci Amazonu AWS Re:invent společnost uvedla, že pracuje s předními firmami z oblasti podnikového softwaru, včetně společností Concur, která obstarává cestování a výdaje firem, a Salesforce.  

Osvojitelé této technologie si budou moci také vytvářet dovednosti podle vlastních potřeb. Typickým příkladem může být poskytování nasměrování po budově nebo odpovědí na otázky týkající se podnikání.

„Začne se s velmi specifickým použitím, na kterém se bude nadále stavět,“ řekl Blaber. Dále dodal, že díky spolupráci s výrobci aut, lednic a dalších spotřebičů bude moci Alexa nakonec sloužit uživatelům po celý den. „Čím silnější má pozici, tím více aktivit může provázat – může třeba propojit firemní život s domácností a cestováním.“

S odhadovanými 11 miliony prodaných zařízení je vnesení Alexy na pracoviště dalším logickým krokem. „Nejenže začali jako první, ale investice, kterou Amazon vkládá do Alexy, je v tomto okamžiku bezkonkurenční,“ řekl Blaber. „Pět tisíc zaměstnanců pracujících na Alexě – myslím, že je to tím, že nemají místo na trhu s mobilními telefony.“

RSS

Rodák z Kyjova. Vystudoval finance se zaměřením na finanční trhy a investice na Masarykově univerzitě. V současnosti ještě studuje na právnické fakultě mezinárodněprávní obchodní studia. Zajímá se o makroekonomii, politické dění a měnové trhy. Od září 2015 do srpna 2016 pracoval jako analytik ve finanční skupině Roklen.



Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.