Deset nejsilnějších čínských exportních značek


23:20 • 7. března 2017

Tagy: Čína, zahraniční obchod, Huawei, Smartphone, počítač, firmy, Alibaba

Ačkoliv drtivá většina čínských technologických firem je pro západní svět stále velkou neznámou, některým už nároční západní spotřebitelé začínají přicházet na chuť. Společnost WPP vydala první BrandZ Top 30 Chinese Global Brand Builders, který mimo jiné obsahuje žebříček nejúspěšnějších čínských exportních značek.

Zpráva společnosti WPP, která se snažila vytipovat čínské značky s nejvyšším potenciálem prorazit na globální trh, vychází z výzkumu agentury Millward Brown a také z průzkumů provedených pomocí Google Surveys. Jejich cílem bylo zhodnotit atraktivitu jednotlivých značek a jejich produktů u zahraničních spotřebitelů. Analyzováno bylo 167 brandů, přičemž mediánové skóre bylo 85.

A jaké je pořadí vítězů?

  1. Hisense

Skóre: 482

Produkty této čínské mezinárodní značky, které zahrnují jak kuchyňské spotřebiče a další bílé zboží, jakož i televizory a tablety, se vyváží do 130 zemí světa, přičemž okolo jejích 30 % příjmů pochází právě ze zahraničí.

  1. Cheetah Mobile

Skóre: 498

Tato čínská internetová firma se proslavila především svým volně dostupným mobilním bezpečnostním softwarem (zahrnující Battery Doctor, Clean Master či CM Security) má po celém světě více než 634 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Většina příjmů společnosti pochází z reklamy.

  1. Anker

Skóre: 501

Společnost Anker se specializuje na elektronické příslušenství, jako jsou například sluchátka, USB kabely či přenosné nabíječky. Vyváží do více než 30 zemí světa.

  1. Haier

Skóre: 572

Haier vyrábí velké spotřebiče do domácnosti, jako jsou například ledničky, pračky a myčky nádobí. Produkty této značky se prodávají ve více než 100 zemích světa, přičemž zahraniční prodeje tvoří více než čtvrtinu tržeb.

  1. Air China

Skóre: 709

Největší čínská letecká společnost zajišťuje dopravu na 377 trasách, z nichž 98 tvoří trasy mezinárodní. Z těch mezinárodních přitom těží zhruba 30 % svých příjmů.

  1. Xiaomi

Skóre: 716

Xiaomi se soustředí na chytré telefony a další sortiment spotřební elektroniky. V roce 2014 se firma stala nejhodnotnějším startupem.

  1. Elex Tech

Skóre: 923

O této společnosti jste možná ještě neslyšeli, avšak pokud jste fanouškem mobilních her, pak vám možná něco řekne spojení Clash of Kings, což je značně populární hra, která pochází právě z dílny Elex Tech.

  1. Alibaba

Skóre: 1047

Alibaba Group svůj byznys zaměřuje především do oblasti elektronického obchodování. Vedle obchodní B2B platformy Alibaba.com se mezi její dceřiné společnosti řadí například online aukční portál Taobao či obchodní B2C platforma Aliexpress.

  1. Huawei

Skóre: 1256

Huawei je výrobce telekomunikačních zařízení, který je znám především pro své dobře cenově dostupné smartphony. Zhruba 60 % tržeb společnosti je vytvořeno mimo Čínu.

  1. Lenovo

Skóre: 1682

Společnost Lenovo, která je největším světovým výrobcem počítačů, je patrně také nejznámější čínskou značkou v zahraničí, odkud pochází téměř dvě třetiny jejích tržeb. A tak není žádným překvapením, že se umístila na vrcholu žebříčku.

RSS

Je absolventkou Národohospodářské fakulty a Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze. Zajímá se o behaviorální ekonomii a finance.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.