Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Alibaba kouzlí. V pobočce čínského KFC zaplatíte úsměvem

Pojem „happy meal“ dostává v Číně úplně nový rozměr, ačkoliv se nejedná o McDonald’s, ale o konkurenční fastfoodový řetězec KFC. Právě tam totiž můžete nově zaplatit šťastným úsměvem – firma Alibaba v čínském městě Chang-čou v jedné z poboček KFC debutovala se svou novou technologií placení „smile to pay“.

Služba umožňuje zákazníkům zaplatit pouhým úsměvem poté, co zadají svou objednávku na jedné ze samoobslužných pokladen, informoval americký server CNBC. Kamera s technologií 3D oskenuje zákazníkův obličej a ověří tím jeho identitu, která náleží k danému Alipay účtu. Kvůli ještě většímu zabezpečení je pak potřeba zadat i telefonní verifikaci.

Návštěvníci KFC mohou celé vyhodnocení skenování vidět na displeji před sebou. Služba je dostupná těm registrovaným v mobilní aplikaci Alipay, která byla založena zakladatelem Alibaby Jackem Ma taktéž ve městě Chang-čou. Samotná technologie byla vytvořena firmou Ant Financial, což je pobočka e-commerce gigantu Alibaba. Podle slov týmu Ant Financial potřebuje technologie k rozpoznání identity jednu až dvě sekundy. Její beta verze byla představena zakladatelem Alibaby už v roce 2015.

Nejobchodovanější akcií roku Alibaba, v ČR vede Bank of America

„Spustit rozpoznání obličeje v offline prostředí nebylo jednoduchým cílem. Chráníme se proti zneužití třetí osobou, která například předstírá, že je někým jiným. To znamená, že technologie rozpozná, když se osoba namaskuje za jinou,“ uvedl pro server The Verge vedoucí biometrické sekce v Ant Financial Jidong Chen. Algoritmus proto umí rozpoznat i stíny a odchylky v prostoru. Pozná tedy, že se jedná o opravdu živou osobu, nikoliv o video či fotografii.

Čína na dlani

Jack Ma si vybral k testování svého nového projektu KFC z toho důvodu, že jeho firma do čínského vlastníka licence KFC Yum China dříve investovala stovky milionu dolarů. Projekt je také dobrým doplňkem nové obchodní strategie Yum China, která se chce aktuálně zaměřit na přilákání mladé klientely. Firma, podle zpráv The Verge, otevřela v červenci pobočky K Pro, ve kterých jsou servírovány zejména zdravější jídla jako saláty, džusy nebo panini. Smile to pay se nachází právě v jedné z nich.

Blockchainem proti (nejen) čínskému podvodu s jídlem

„Pobočka je zaměřena na mladé zákazníky, kteří jsou nadšenci nové technologie a chtějí vyzkoušet inovace,“ uvedl pro agenturu Reuters ředitel Yum China Joey Wat.

Newsletter