Budoucnost patří realitě. Virtuální realitě

Hudbou budoucnosti jsou nové technologie. Na tom se bezesporu shodují (nejen) vědci z celého světa. Jeden segment v rámci technologické oblasti má v sobě natolik velký potenciál, že si „vysloužil“ pozornost americké investiční banky Goldman Sachs. Žhavým favoritem analytického týmu banky je virtuální realita.

Přesvědčení „Goldmanů“ potvrzuje například dvoumiliardová akvizice společnosti Oculus provozovatelem známé sociální sítě Facebook. A to je pouze začátek, americká banka předpovídá, že se z virtuální reality stane odvětví, ve kterém se do roku 2025 protočí více jak 80 miliard dolarů. Lví podíl na tom pak budou mít současní technologičtí velikáni jako již zmiňovaný Facebook, Google, Apple, Samsung či Microsoft.

Studie Goldman Sachs své přesvědčení podtrhuje několika predikčními grafy, které jasně ukazují, proč je investice do virtuální reality sázkou na jistotu.

Pomalejší zavádění, větší potenciál

Co se týče samotného zavedení technologie virtuální reality do praxe, budeme si muset ještě nějaký ten čas počkat. Banka ke srovnání využívá příklad chytrých telefonů a tabletů (viz graf č.1).

Tyto přístroje byly do praxe zařazeny poměrně rychle, což se pozitivně projevilo ve většině oblasti, kterých se to týkalo. V případě virtuální reality bude „přijímací“ proces mnohem delší, ovšem díky svému potenciálu bude dobya čekání vykompenzována nižšími cenami výstupů těch segmentů, ve kterých se technologie „VR“ bude používat, míní Goldmani.

Zuckerberg: Připojíme celý svět k internetu z vesmíru

Oblasti využití

Možné využití virtuální reality zasahuje hned do několika odvětví. Nepůjde pouze o zábavu a herní průmysl, ale rovněž i o použití v oblast hardwaru a softwaru stolních počítačů, notebooků, televizí, atd.

Co se týče segmentu hardwaru, v základním scénáři by výdaje mohly dosáhnout až 45 miliard dolarů, ve „zrychleném“ pak až 110 miliard (viz graf č.2). V případě softwaru by rozsah mohl pokrýt nejen herní průmyslu, ale rovněž i zdravotnictví, maloobchod, reality, průmysl a některé a armádní potřeby (viz graf č.3).

Překážky?

I přes všechny pozitivní vyhlídky se sektor virtutální reality potýká s obrovskou překážkou, kterou je jednak nekompletní internetové pokrytí, ale především stále nedostatečná rychlost bezdrátového připojení. Dokud se tyto dvě podmínky výrazně nezlepší, nebude možné nové technologie do všech zmiňovaných oblastí efektivně zavést.

Rada od Goldman Sachs: Nemějte děti!

Newsletter