Proč Apple dostal na frak od čínského draka?


14:01 • 21. března 2017

Tagy: Čína, iPhone, Apple

Americký gigant Apple ztrácí v Číně významnou část tržního podílu. Proč? To prozradil jeden z čínských miliardářů a zakladatel čínských značek Oppo a Vivo.

Duan Yongping je někdy přezdívaný jako „čínský Buffett“. Jeho největším úspěchem je založení dvou čínských značek Vivo a Oppo. Obě byly z počátku považovány za levnou kopii iPhonů, ovšem doba se změnila. Minulý rok poprvé vytěsnily Apple z nejprodávanější trojice brandů na čínském trhu. A proč? Podle miliardáře se tak stalo vinou chyb, které chytré telefony s nakousnutým jablkem obsahují.

První z nich je špatná adaptaci Applu na lokální konkurenci. Jeho značky totiž používaly strategii, kterou americká firma odmítla použít. Díky tomu jsou Vivo a Oppo levnější zařízení, a to s vlastnostmi konkurujícími těm nejlepším modelům na trhu.

„Apple nás v Číně nemůže porazit, protože i jejich produkty mají chyby. Vyvinuli spoustu skvělých technologií, včetně jejich operačního systému, ale v ostatních oblastech jsme je předčili,“ uvedl pro agenturu Bloomberg Yongping.

Půl roku před iPhone 8? Čas nakupovat akcie!

„Čínský Buffett“ však v globálním měřítku americkou značku obdivuje. Jednou se prý setkal s Timem Cookem, který však zakladatele Oppa a Viva v té době neznal. Yongping prý iPhone i používá a již několik let investuje do akcií Applu.

„Apple je výjimečná společnost, od které se toho můžeme hodně naučit. Našim cílem však není je v něčem porazit, ale zlepšovat svoje produkty a služby,“ uvedl na adresu rivality Yongping.

Úspěch čínských výrobců leží v hlavě i jiným technologickým firmám, které se snaží jejich úspěch nějak zdůvodnit. „Oppo i Vivo ví, jak ze svých zaměstnanců dostat to nejlepší. Jejich hlavní silou je porozumění mileniálů, což jsou jejich nejčastější zákazníci. Mnoho manažerů z obou firem je mladých a pracuje v nich už od ukončení vysoké školy,“ vysvětlila ředitelka inovační firmy Canalys Nicole Pengová.

Jablko v nesnázích? Ústup iPhonu z čínského trhu

Ředitel firmy s nakousnutým jablkem Tim Cook si je konkurence moc dobře vědom. I přesto však nedávno řekl, že Apple nemá v Číně stanovený tržní podíl, kterého chce v budoucnu dosáhnout.

„Konkurence v Číně je nelítostná. Nejen v tomto odvětví, ale i v mnoha dalších. Myslím si, že je to zásluhou lokálních společností a tím, kolik energie dávají do vytvoření skvělých produktů,“ uvedl na vystoupení v Pekingu Tim Cook.

Slova šéfa Applu potvrdila i nedávná inovace jedné z čínských firem. Oppo na mobilním kongresu v Barceloně uvedl novou technologii fotoaparátu pro mobilním telefony a doufá v její dynamický rozvoj. Jisté je jedno. Čínský drak nikdy nespí.

Hozená rukavice: Měl by Apple koupit Netflix?

RSS

Student navazujícího magisterského studia Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho oborem je hospodářská správa a hospodářské a politické dějiny 20. století. Zajímá se o ekonomii, finanční trhy a politiku.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.