Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Za co utrácejí různé generace spotřebitelů?

Co člověk, to názor a jiná spotřebitelská preference. Následující graf zpracovaný společností Bank of America Merrill Lynch zobrazuje čtyři různé generace a jejich spotřebitelské výdaje. Jak je na první pohled vidět, mezi některými jsou obrovské rozdíly. Data byla sebrána v době od června 2016 do června 2017 a cituje je server Business Insider.

Graf zobrazuje generaci mileniálů, kterou tvoří jedinci narození v letech 1986 až 1995. Dále generaci X, která se narodila před mileniály v letech 1965 až 1985. Dále je zastoupena generace zvaná baby boomers, která označuje jedince narozené v letech 1946 až 1964 a tradiční generace z let 1922 až 1945.

Jak je patrné, všechny čtyři generace utrácejí zhruba stejně za jídlo, přičemž mileniálové utrácejí více v restauracích, zatímco ostatní více v supermarketu. Mileniálové také oproti ostatním generacím utrácejí více za elektroniku, zábavu a oblečení.

Zatímco mileniálové utrácejí až 10,8 % svého rozpočtu za pohonné hmoty, výdaje na ně dle banky klesají pět měsíců po sobě. Velká část z tohoto disponibilního příjmu je pak utrácena v restauracích. Analýza tak ukazuje, že právě restaurace mají tendenci nejvíce profitovat z klesajících cen pohonných hmot.

Není překvapením, že starší generace předbíhají mileniály v utrácení za léky. Starší lidé mají celkově více léků na předpis než mladší generace. Také více utrácejí za nábytek a stavební materiály. U mileniálů je totiž menší pravděpodobnost, že vlastní nemovitost.

Mileniálové, kteří momentálně tvoří největší demografickou skupinu, mohou mít ale díky svým spotřebním návykům problém. Proč? Začátkem letošního roku v tomto směru upozorňoval australský odborník na reality Tim Gurner na to, že si mileniálové nemohou pořídit vlastní bydlení, protože utrácejí až příliš peněz v restauracích.

Newsletter