Střídání stráží. MateBooky budou za 5 let prodávanější než MacBooky


07:25 • 13. června 2017

Tagy: Čína, Huawei, počítač, Smartphone, Apple

Čínská firma Huawei zažívá v posledních letech obrovský boom prodejů napříč všemi trhy. Jejich hlavní doménou jsou smartphony, teď se ale horlivě chystá k dominanci i na trhu počítačů. Zástupce Huawei tak sdělil televizi CNBC, že do pěti let budou úspěšnější než Apple.

Čínský gigant v květnu odhalil nové tři modely laptopů. Jejich názvy na mnohé zákazníky mohou působit trošku povědomě, jmenují se totiž MateBook X, D a E. První ze jmenovaných, tedy X, by měl být přímým konkurentem špičkových Apple MacBook. Vedení firmy při svých prohlášeních působí neskromně a sebevědomě. Podle slov provozního ředitele firmy Wan Biao se stanou předním výrobcem počítačů na světě v horizontu tří až pěti let.

„Kdykoliv se Huawei rozhodne vstoupit na nový trh nebo udělat nový produkt, je vždy našim cílem být v daném sektoru světovým lídrem. Myslím si, že tohle je jeden z důsledků toho, kolik prostředků vkládáme do vědy a výzkumu,“ uvedl Biao.

Trh počítačů je stále v klesajícím trendu, nicméně v prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenal růst o 0,6 procenta. Pro vstupující firmy je to tedy velmi složitý typ trhu. Na předních místech se navíc nachází zavedené značky jako HP, Lenovo, Dell, Apple a Acer. Pokud se chce Huawei stát nejúspěšnějším výrobcem, bude muset překonat všechny tyto „hvězdy“.

Deset nejsilnějších čínských exportních značek

„Věříme v tento cíl zejména díky silným inovativním schopnostem. Ve světě notebooků jsou některé technologie podobné těm u smartphonů. Mezitím s rozvojem umělé inteligence, rozšířené reality a virtuální reality bude šance na úspěch růst jen pro tak silnou a inovativní firmu, jako jsme my,“ uvedl sebevědomě provozní ředitel Huawei.

Růst čínského giganta je v posledních letech vskutku raketový. V roce 2016 inkasovala firma o 42 procent tržeb více než v roce předchozím. Prodaných smartphonů bylo o 29 procent více, když prodej činil 139 milionů kusů. Huawei se tak dostal na třetí místo v podílu na světovém trhu.

Výhled čínské firmy se může někomu zdát příliš sebevědomý, ovšem opak může být pravdou. V roce 2016 uvedl ředitel společnosti Richard Yu, že do 2021 budou největší na trhu smartphonů. Jak se zdá, tak přestože jejich podíl na trhu je stále zhruba dvakrát menší než v případě korejského soupeře Samsungu, cíl se jeví stále více jako reálný.

Méně znamená více? Případ trhu smartphonů

IDC: Smartphone Vendor Market Share Chart

RSS

Student navazujícího magisterského studia Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho oborem je hospodářská správa a hospodářské a politické dějiny 20. století. Zajímá se o ekonomii, finanční trhy a politiku.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.