Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Sony se chystá rozšířit internet věci do Evropy

Společnost Sony se snaží posílit „nový“ internet věcí (IoT z anglického Internet of Things) expanzí do Evropy, potvrdil šéf společnosti pro CNBC s odkazem na to, že japonský elektronický gigant hledá nové možnosti růstu. Internet věcí je nový trend v oblasti kontroly a komunikace předmětů běžného využití mezi sebou a uživatelem. Týká se tak zařízení, které jsou připojeny k internetu, od termostatů po inteligentní hodinky. Loni v červenci spustilo Sony internet věcí v Japonsku. V současné době je tento business velmi malý – čítá asi 20 až 30 lidí. Nyní však plánuje společnost rozšíření do Evropy s tím, jak zájem o internet věcí stoupá.

Vítejte v budoucnosti: Internet věcí

„V současné době náš IoT business čítá asi 20 nebo 30 lidí. V Evropě se budeme snažit nastavit v počáteční fázi obdobnou velikost, kterou se budeme snažit postupně rozšiřovat,“ poznamenal CNBC Hiroki Totoki, výkonný ředitel mobilních služeb Sony.

Vznikající divize dosud dosáhla dohody se startupem z oblasti autonomního řízení ZMP, vyrábějícím bezpilotní letouny. Společnost Sony bude poskytovat kamery, telekomunikační sít a technologie z oblasti robotiky. Začátkem tohoto roku Sony koupila izraelskou Altair Semiconductor – společnost, která dělá čipy, které umí připojit zařízení k internetu.

Hodně se zaměřujeme na B2B a B2B2C, říká Totoki k oblasti, kde vidí šanci na opakované výnosy a licenční obchody. Připouští, že spotřebitel se na tomto trhu „nerozvíjí“ tak rychle, jak „jsme se původně předpokládali“. „Nebudeme vzdávat spotřebitelský business, ale B2B a B2B2C business je v oblasti internetu věcí mnohem efektivnější,“ poznamenal Totoki.

SimpleCell a T-Mobile do konce roku postaví síť pro internet věcí

Totokiho komentář přichází v době, kdy celkový růst trhu se smartphony zpomaluje a Sony se snaží stabilizovat svůj mobilní business tím, že se vydává do „nových“ oblastí. Nedávno snížila svou celoroční predikci prodeje chytrých telefonů pro fiskální rok 2015, ale v období tří měsíců, končících 31. prosince, vzrostl provozní zisk divize, podle oficiálních výsledků, o 133 procent. „Vývoj nového podnikání, jako je internet věcí, je důležitou oblastí, abychom rostli v budoucnosti. Neměli bychom se spoléhat pouze na smartphone služby,“ poznamenal Totoki CNBC.

Newsletter