Na Fundlift vyjíždí carsharingová služba SmileCar


10:17 • 30. března 2017

Tagy: SmileCar, Fundlift, crowdfunding, carsharing

Auto je jednou z největších investic, kterou člověk za svůj život udělá. Vybrat to pravé je skoro nadlidský úkol, a téměř vždy dojde k nějakému kompromisu. Naprostou většinu času jsou zároveň zakoupené vozy nevyužívané. SmileCar se rozhodl tento fenomén otočit. SmileCar je peer-to-peer (P2P) casharingová služba, která funguje na bázi online platformy přístupné z mobilní aplikace nebo webových stránek. Na investiční platformě Fundlift si nyní říká o tři miliony korun výměnou za 2leté konvertibilní dluhopisy s úrokem 10 % p.a.

SmileCar přináší jednoduchou registraci v pár krocích přes mobilní aplikaci nebo přes responsivní web, který lze bezproblémově zobrazit na jakémkoliv počítači, tabletu, nebo jiném mobilním zařízení. Zákazník nemusí nikam chodit a obtěžovat se s vyplňováním příslušných dokumentů.

Firma SmileCar, jejímž majoritním vlastníkem je LEO Express, vznikla v listopadu 2016 a má ambici stát se lídrem sektoru nejprve na tuzemském trhu a později i na trzích v zahraniční.

Zásadním prvkem celého konceptu, který eliminuje rizika majitelů vozidel (poškození, krádež a další podobné případy) je unikátní systém pojištění vozidel a odpovědnosti, který má SmileCar uzavřený s ČSOB Pojišťovnou. 

Startuje carsharingová služba SmileCar. Nechte auto vydělávat

Podle analýzy investiční banky Morgan Stanley dochází k disrupci automobilového odvětví mnohem dříve, rychleji a významněji, než se očekávalo. V tomto a v příštím desetiletí bude docházet k postupnému zpomalování meziročního růstu produkce automobilů. Na druhou stranu podíl aut na silnici, které jsou využívány na principu carsharingu, by měl exponenciálně růst.

Podle odhadů velkých evropských autopůjčoven Hertz a Europcar se celkový objem segmentu půjčování a sdílení aut pohybuje okolo 13 miliard eur. Cílem SmileCar je penetrovat trh v zemích primárně střední a východní Evropě, který i nadále zůstává nesaturovaný.

„Většina majitelů využívá svůj vůz v průměru jednu hodinu denně. Zbylých 23 hodin někde parkuje. Místo parkování můžete auto efektivně sdílet a nechat ho vydělávat. Pokud auto nevlastníte, ale zrovna ho potřebujete, můžete si ho půjčit přes SmileCar za zlomek ceny klasických půjčoven,“ uvedl Jan Charouz, spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti SmileCar.

„Carsharing je služba s velkou budoucností, a již nyní v mnoha zemích světa úspěšně provozovaná na bázi různých komerčních modelů. SmileCar si s sebou přináší jednu velkou výhodu, a tou je partnerství se svým akcionářem, společností Leo Express, která provozuje celou řadu nejen železničních, ale také autobusových spojení v regionu střední Evropy. Logicky tedy prostřednictvím SmileCar může i statisícům svých zákazníků nabídnout tuto „last mile“ službu. SmileCar by tím měl dosáhnout zajímavého růstu objemu při zachování nízkých nákladů na akvizici zákazníků,“ uvedla Andrea Lauren, zakladatelka Fundliftu.

Prostředky získané z emise plánuje SmileCar využít na rozvoj aplikace, rozšíření působnosti služby v prvním roce v ČR a v dalších letech do zahraničí a na s tím spojený marketing na tuzemském a zahraničním trhu.

Napsat autorovi RSS

Vystudoval mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Pracoval v ekonomické a centrální redakci ČTK jako subeditor, později jako zpravodaj se zaměřením na energetiku. Jako šéfredaktor vedl zpravodajský server iUHLI.cz, který se zaměřoval na hnědouhelný sektor a energetiku. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.