Jaké vyhlídky má Snapchat na asijských trzích?

Americká firma Snap, která stojí za oblíbenou mobilní aplikací Snapchat, a jejíž vstup na burzu proběhl včera, je bezpochyby společností s globálními ambicemi. Ve Spojených státech a v Evropě se sociální síť sice těší velké oblibě, avšak je také nutné se ptát – jaké šance na úspěch má na asijských trzích?

Asie je domovem víc než poloviny všech aktivních uživatelů chatových aplikací na světě. A podle analýz eMarketer zde Snapchatu roste konkurence hned na několika frontách. Pro firmu Snap je zakázanou zónou Čína, kde je její aplikace zablokována. Zde je dominantou, co se týče sociálních médií, aplikace WeChat.

Nová akcie na newyorské burze. Jak si Snap vede v prvních minutách?

Jiné asijské trhy jsou ke Snapchatu přívětivější, avšak ani zde nemá aplikace firmy Snap nouzi o konkurenty. Japonsko má svůj Link, Jižní Korea zase KakaoTalk a v Indonésii stále letí BlackBerry BBM.

Patrně největší výzvou na asijské půdě je pro Snapchat Indie. Ta je podle eMarketer druhým největším světovým trhem pro mobilní aplikace, jež slouží k zasílání zpráv, a v současné době dokonce nejrychleji rostoucím.

V Indii je velmi oblíbená aplikace WhatsApp vlastněná Facebookem – má zde zhruba 200 milionů aktivních uživatelů, což z Indie dělá největší trh společnosti. Důležití jsou však také lokální hráči. Nejvíce se mluví o start-upu Hike, který může těžit z konkurenční výhody v podobě znalosti tamní kultury.

„V Indii je jedna miliarda lidí, kteří teprve nyní objevují online svět… a my se zde chceme stát hráčem číslo 1, co se týče posílání zpráv,“ nechal se slyšet zakladatel start-upu Hike Kavin Bharti Mittal v rozhovoru pro CNBC. Své konkurenční výhody v podobě znalosti indických poměrů je si vědom; „Indie je velice rozmanitá… co funguje na severu, už nemusí fungovat na jihu,“ dodal.

Newsletter