Musk se vysmál Applu: „Je to pohřebiště Tesly“


11:06 • 9. října 2015

Tagy: Apple, Tesla Motors, Automobilky

Ambice Applu konkurovat Tesle ve výrobě elektrických aut jsou pochopitelné, ale směšné. Takový signál vyslal zakladatel Tesly Elon Musk. Poukázal na to, že Apple pro vývoj nového produktu najal lidi, které Tesla propustila, přičemž Apple označil za „pohřebiště Tesly“.

„Děláme si z toho legraci a říkáme, že pokud někdo neuspěje v Tesle, jde pracovat do Applu. To je skutečnost,“ říká sebejistě Musk a odmítá, že by „nakousnuté jablko“ představovalo významnou konkurenci pro jeho firmu. Na podobné otázky odpovídá posměšně: „A prohlédli jste si Apple Watch? Je dobré, že se Apple vyvíjí a investuje, auta jsou ale velmi komplexním produktem v porovnání s telefony nebo chytrými hodinkami. Už to není o tom, přijít za dodavatelem jako například Foxconn a pověřit ho o sestavením auta.“

Býci na Tesle bijí na poplach. Kvůli ceně Modelu X

Spekulace o vstupu Applu na trh elektrických vozů se šíří od začátku roku a firma tuto ambici již nepřímo potvrdila. Na projekt s pracovním názvem „Titan“ Apple mimo jiné najal ex-šéfa Fiat Chrysler Douga Bettse a vůz by chtěl představit do pěti let. V září se management Applu sešel s představiteli kalifornského automobilového sektoru. Ať už Apple bude vyrábět „jen“ elektrické vozy nebo i rovnou autonomní elektromobily, představoval by přímou konkurenci pro Teslu i tradiční výrobce aut zvučných jmen BMW či Mercedes.

Reakce analytiků na potenciál Applu prosadit se ve vysoce konkurenčním odvětví, jímž automobilová výroba bezesporu je, byla dosud vcelku optimistická. Může Apple uspět tam, kde ostatní selhali? Podle Morgan Stanley je potenciální trh „obrovský“. A Apple to s autem zřejmě myslí vážně. Média v září uvedla, že ztrojnásobil tým pracující na tomto produktu a již nyní má více zaměstnanců než Tesla, když vstupovala na burzu (tehdy měla 514 pracovníků po celém světě).

Spotřebitelská elektronika vs. tradice

Jak silnou konkurenci může vůz s nakousnutým jablkem na kapotě představovat pro veterány odvětví, lze nyní odhadovat jen těžko. Samotný Musk přes značnou skepsi vůči Applu připustil, že vývoj elektromobilu je pro firmu dalším logickým krokem a naplněním ambice zásadní inovace, kterou může další větší iPad nebo nová tužtička jen těžko uspokojit. Nabízí se však k zamyšlení jedna paralela s uvedením hodinek Apple Watch. Jak moc v dlouhodobém horizontu zasáhl tradiční švýcarský hodinářský průmysl? 

Využije Apple skandálu VW?

Tip: To nejlepší z Roklenu – Zaregistrujte si zasílání RoklenLetteru zde

Napsat autorovi RSS

Vystudovala Institut ekonomických studií při Univerzitě Karlově, obor finance a bankovnictví. V rámci studia strávila semestr na nizozemské Maastricht University a po návratu získala první redaktorskou zkušenost v online deníku Týden.cz. V roce 2010 nastoupila jako redaktorka zpravodajského investičního webu Patria.cz, kde působila čtyři roky. Od května 2014 se podílí na tvorbě ekonomického portálu v rámci nově vzniklé finanční skupiny Roklen Fin. Je zástupkyní šéfredaktora Roklen24.cz.



Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.