FinTech Daily: Citigroup v Asii spouští technologii rozpoznání hlasu

FinTech nejenže narušuje tradiční bankovnictví, dělá z něj platformy a Citigroup v Asii spouští technologii rozpoznání hlasu. To jsou dnešní zprávy ze světa spojení financí a technologií.

FinTech nejenže narušuje tradiční bankovnictví, dělá z něj platformy

Je jednoduché hýbat s penězi mezi bankami. Co je ale otravné, je hýbat s aplikacemi. V poslední době došlo k explozi FinTech produktů v oblastech, jako je obchodování akcií, správa majetku, platby, úvěry a pojištění. To bylo poháněné masivním nárůstem v rizikového investování do soukromých Fintech firem, které získaly podle CB Insights v minulém roce 19 miliard dolarů. To je o 58 % více ve srovnání s rokem 2014 a o více než 1 000 % při porovnání s rokem 2010.

Nezaměstnanost

Není pochyb o tom, že tyto startupy narušují určité služby, které velké banky poskytují. Jestliže startupy ve všech těchto oblastech uspějí, mohly by odskočit v ziskových příležitostech tradičním bankám, které stále do značné míry realizují své zisky spíše investicemi peněž klientů, nežli terciárními službami.

Ale co má mnoho z těchto startupů společného, je to, že všichni spoléhají na připojení k jedné ze stávajících velkých bank, aby se mohly podílet na jejich zisku. Spíše než vytváření něčeho nového se startupy snaží napojit své FinTech inovace k již existujícím bankovním účtům.

Podle některých zakladatelů FinTech startupů by měli být lidé více zdrženlivý ve změně své banky, na kterou jsou zvyklí, zatímco svět bankovnictví se rychle mění.

Citigroup v Asii spouští technologii rozpoznání hlasu

Citigroup plánuje poskytnout technologie rozpoznávání hlasu svým maloobchodním zákazníkům jako součást svého digitálního bankovnictví.

Říká se, že Citigroup bude první banka v Asii, která bude používat tuto technologii a zároveň cílit na jeden milion asijských uživatelů každý rok. První bude Singapur následovaný v průběhu několika příštích měsíců Austrálií, Hongkongem, Indií a Tchaj-wanem.

Selvakesari ze Citi’s Asia Pacific v rozhovoru pro agenturu Bloomberg říká, že „jeden z frustrující bodů pro klienta je zapamatování hesla a také být neustále dotazován na kontrolní otázky“. Dodává, že růst internetového a mobilního bankovnictví znamená, že asi 95 % retailových bankovních operací Citigroup v této oblasti je prováděno mimo pobočkovou síť.

Podle stanoviska banky z dubna letošního roku tlačí neúprosná poptávka po digitálním bankovnictví také na to, aby banka snížila počet svých poboček v Asii o 9 % na 481 ve srovnání s 1. čtvrtletím roku 2015. Jak se fyzická stránka jejích operací zmenšuje, digitální se dále vyvíjí.

Citigroup říká, že Asie má na svědomí přibližně 21 % spotřebitelských tržeb v rámci celé bankovní skupiny. Selvakesari dodává, že nová technologie umožní asijské divizi zákaznických služeb Citigroup, která přijímá okolo 35 milionů zákaznických hovorů každý rok, snížit průměrnou dobu potřebnou k ověření totožnosti klienta po telefonu na 15 sekund z dřívějších 45 sekund.

V loňském roce Citigroup zavedla rozpoznávání hlasu svých zákazníků kreditních karet ve Spojených státech. Jednalo se tak o první použití této technologie skupinou Citigroup.

Pojem „FinTech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter