Americké výnosy klesají rychleji než evropské. Dolar v lehké ztrátě nad 1,0650 za euro. Z měna regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se obchoduje nad 25,25 za euro.

Analýza online smíchu: patříte mezi hahá-ře nebo hehe-ry?:-)

Smích již zkoumalo mnoho lékařů, myslitelů i filosofů, v poslední době se však s tím, jak jsme čím dál aktivnější na internetu, objevuje kategorie těžšího kalibru – tzv. e-smích. Jak se smějeme online a co to o nás vypovídá? Na to se podíval „velký bratr“ Facebook, který vidí, co kam v rámci této sociální sítě píšeme a jak na ostatní příspěvky reagujeme.

Autoři průzkumu – Udi Weinsberg, Lada Adamic a Mike Develin – kteří zkoumali všechny příspěvky uživatelů Facebooku po dobu jednoho týdne – své výsledky nedávno uveřejnili na facebookovém blogu. A zjistili některé zajímavé statistiky.

Tak za prvé – ze všech lidí, kteří daný týden vložili na Facebook nějaký příspěvek, se jich zasmálo online (to znamená, že vložili do diskuse nebo na svůj profil nějaké vyjádření pro smích alespoň jednou) zhruba 15 %. Z těch, co se zasmáli na Facebooku, se jich během zkoumaného týdne 46 % zasmála jednou, drtivá většina smějících se uživatelů – 85 % – se přitom zasmála jednou až čtyřikrát. Jako smích byly brány z pohledu výzkumníků nejběžnější výrazy – tedy haha a hehe (ve všech možných formách a délkách), lol (jako zkratka pro smích z anglického Laughing Out Loud) a emotikony (smajlíci).

Nejčastější online smích: haha

Z výzkumu vyplývá, že většina lidí používá pouze jednu formu online smíchu, zhruba 20 % pak střídá dva. Smích vyjádřený jako haha (pod kteroužto kategorii spadá v podstatě libovolné řetězení dvouhlásky ha i víceméně nesmyslné tvary tipu hhhaaaaahaahaaa, přičemž spojení haha je nejběžněji používané) vyhrává na plné čáře – nejběžněji ho používá 51,4 % uživatelů napříč všemi věkovými kategoriemi. Druhé místo obsadil smajlík, který převažuje u 33,7 % uživatelů, hehe (opět v různých délkách) pak skončilo na třetím místě s podílem 13,1 % uživatelů.

Eeeeeheeheeee

Průzkum taky ukázal, že online smích je částečně ovlivněn i věkem a pohlavím. Mladí lidé a ženy preferují emotikony, zatímco muži preferují smích tipu hehe, a to ještě v delších formách. Humorné. Všeobecně ale používají delší formy smíchu spíše „haháři“. Kompletní průzkum včetně grafického vyjádření je k dispozici zde.

Přemýšlíte, do jaké skupiny patříte vy? A kdy že jste se vlastně naposledy zasmáli?:-)

Newsletter