Apple pod palbou. Trolling jablka v plném proudu

Včerejší večer byl pro milovníky nakousnutého jablka svátkem. Americký výrobce elektroniky, Apple, v rámci pravidelného keynote představil své nové koně v oblasti chytrých telefon, tabletů a televizí/herních konzolí.

Reakce publika, resp. investorů, však nebyla nijak valná. Akcie technologického giganta se po prvotním odskoku propadly do záporu o bezmála dvou procent. (Ve čtvrteční seanci ona dvě procenta získává zpět). Nové produkty prozatím nikoho, vyjma konkurence, nikterak zvlášť nezaujaly.

První subjekty, které zareagovaly na podzimní prezentaci nakousnutého jablka, byly právě konkurenční firmy vyrábějící chytré telefony. Samsung, Sony i Huawei nešetřily posměšky. Na adresu Applu se tak během několika minut snesla poměrně silná vlna trollingu na sociálních sítích.

Výsměch zahájil Samsung, nejdůraznější protivník amerického Applu a největší výrobce smartphonů na světě. Jako terč si nejprve vybral 99dolarovou interaktivní tužku „Apple Pencil“, která má sloužit pro ovládání jedné z novinek, konkrétně tabletu Apple Pro. Britská pobočka jihokorejské firmy ihned poukázala na fakt, že to byl právě Samsung, který přišel s nápadem interaktivního pera „S-Pen“. To je používáno výhradně pro ovládání nového tabletu Note 5 s velkou obrazovkou, jenž byl představen již minulý měsíc.

To však nebyl konec. Další na řadě bylo vylepšení iPhonů v oblasti fotoaparátu, kde došlo na zvýšení rozlišení až na 12 megapixelů a vylepšení videonahrávání o rozlišení 4K. Samsung v tomto směru neopomněl připomenout, že jeho Galaxy S6 již dávnou touto technologií disponuje a navíc se pyšní rozlišením o velikosti 16 megapixelů.

Další z posměváčků byla společnost Sony. Ta si vypůjčila Siri, inteligentní asistenční službu od Applu, které se okázale zeptala, co vlastně říká na výdrž iPhonu. Právě životnost baterie je totiž v případě iPhonů mnohem horší, a to především ve srovnání s nedávno uvedeným modelem Sony Xperia Z5.

Výčet pak uzavírá čínská firma Huawei. Ta se tentokrát zaměřila na designovou stránku věci. Kromě vylepšených funkcionalit totiž Apple představil nový růžový vzhled, tzv. rose gold. Ani v této oblasti nešlo o nic originálního, jelikož to byla právě Huawei, která během minulého týdne představila svůj nový model Mate S v té samé barvě, a to od „hlavy až k patě.“

Konkurence mezi výrobci smartphonů je opravdu silná. Samsung se v poslední době potýká se zmenšením vlastního podílu na trhu s tím, jak Apple uvedl nový iPhone 6 a 6 Plus. Zoufalá doba si žádá zoufalé činy, a proto se jihokorejský gigant rozhodl umožnit dosavadním uživatelům nakousnutého jablka vyzkoušet si poslední model telefonu na jeden měsíc za pouhý jeden dolar.

Obdobně je na tom i Sony. Japonská společnost se stále, poměrně bezúspěšně, snaží proniknout na trh chytrých telefonů. Dosavadní snaha však stále postrádá tu správnou „vlajkovou loď“, která by firmu vnesla do hlubšího zákaznického povědomí.

Newsletter