Autopilota v reklamě nechceme, vzkazují Němci Tesle

Německá vláda po americkém výrobci elektrických vozů Tesla Motors požaduje, aby v reklamě přestal používat termín „autopilot“. Je prý zavádějící a potenciálně nebezpečný. Řekl to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že by se tak mohlo zdát, že pozornost řidiče není při funkci „autopilot“ potřeba, napsala CNBC na svých webových stránkách.

Mluvčí Tesly v reakci uvedla, že termín „autopilot“, který popisuje systém fungující ve spojení s řidičem, byl v leteckém průmyslu používán po celá desetiletí. Firma svým zákazníkům vždy jasně dávala najevo, že se systém vždy po řidiči požadoval, aby se řízení věnoval po celou dobu.

„Při správném použití je to stejné jako v letadle. Autopilot snižuje pracovní zatížení řidiče a poskytuje mu dostatečnou bezpečnost ve srovnání s čistě manuálním řízení,“ dodala mluvčí.

Nový produkt Tesly bude banka?

Tesla představila svého autopilota loni v říjnu. Na systém se pozornost intenzivně zaměřila poté, co na Floridě po srážce s kamionem zemřel řidič automobilu Tesla Model S. Generální ředitel automobilky Elon Musk v září uvedl, že Tesla aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota. Aktualizace je upravena tak, že by zabránila smrtelné nehodě, jaká se udála v květnu.

Newsletter