Bankovní klient 2025

Asi všichni rozumíme tomu, že budoucnost bankovnictví spočívá v nových produktech a možnostech, jak poskytnout zákazníkům služby na míru. Ale díky stále se rozšiřující nabídce budou zákazníci v budoucnu požadovat více a více integrovaných multi-programových služeb, stejně tak jako snadné a přímé jednání.

Inovace poskytují větší zabezpečenost a širší možnosti přizpůsobení se potřebám klienta. V budoucnu budou ale zákazníci bank také ovlivněni emočně působivými a hodnotově danými faktory. Aby byla banka v budoucnosti úspěšná, bude muset excelovat v rychlých, efektivních a výhodných službách, stejně jako ve vytváření důvěryhodných vztahů s citovou vazbou.

Banka budoucnosti: dva potenciální modely bank v roce 2025

  1. Osobní asistent

Kvality:

  • Funkční efektivnost bude klíčová. Zákazníci bank budou požadovat řešení šité na míru, kde se budou shodovat požadované a poskytované služby.
  • Očekávání jednoduchosti, pohotovosti a pohodlí.
  • Požadavek transparentních možností, informací a účtů.

Splněné požadavky:

  • Větší propojení útrat a půjček zákazníků s bankovním systémem pomůže s rozvojem služeb a produktů na míru.
  • Jednotné multi-programové bankovnictví umožní klientům spravovat vlastní účty kdekoliv a kdykoliv budou potřebovat. Řešení a inovace budou k dispozici v řádu dnů či dokonce hodin.
  • Redukce složitosti zůstane hlavním cílem všech budoucích bank.

 

  1. Důvěryhodný poradce

Kvality:

  • Požadavek schopnosti empatie, vytváření citových vazeb a rádce.
  • Banky budou muset ukázat, že mají dostatečné množství informací o zákazníkově povaze, emocích a o jeho vkusu.
  • Banky by měly dokázat, že jednají v zájmu klienta.
  • Spoluvytváření nových produktů a služeb.

Splněné požadavky:

  • Zákazníkova důvěra bude čím dál více důležitější, a proto se budou klienti stále obracet na vysoce specializované poradce, kdykoli budou potřebovat.
  • Intuitivní systém bude schopen využívat větší množství informací o zákazníkových návycích ohledně útrat a půjček. Tímto banka poskytne lepší služby ve vhodnou dobu a skrze preferované programy.
  • Služby na míru umožní, že si klienti budou moci sami vybrat službu, která se shoduje s jejich potřebami. Zákazníci budou také v reálném čase přijímat upozornění o případných aktualizacích.
  • Je pravděpodobné, že zákazníci budou zahrnuti do diskuzí se svou bankou jako konzultanti za účelem vytvoření lepších produktů a služeb.

Sedm klíčových faktorů ovlivňujících budoucího zákazníka bank

  1. Vyhovující podmínky

Uživatel očekává od banky, že mu poskytne snadnou a efektivní platební technologii. To znamená, že se navyšuje očekávání zákazníka ohledně střídání různých nástrojů ke spravování svého účtu. Komunikace s bankovním poradcem online se stane běžným standardem, ale někdy přece budou lidé chtít zvednout telefon a mluvit se skutečnou a nápomocnou osobou.

  1. Umělá inteligence

Klienti stále více vyžadují použití real-time dat, aby mohli využít poskytované služby naplno. Umělá inteligence může pomoci analyzovat velké množství dat, a tím odhalit schémata, trendy či asociace. Příklady z jiných odvětví ukazují, že to může vést k větší zákazníkově spokojenosti a k napomáhání vytvářet nové produkty a služby.

  1. Formující se generace

Generace Y se vyznačuje odlišným chováním a přístupem k vlastnictví ve srovnání s předchozími generacemi, ale stále sdílí mnoho ze svých aspirací. Banky budou navyšovat úsilí vyvinout produkty specificky zaměřené na jejich potřeby a požadavky, jako jsou hypotéky pro lidi v pozdním věku a nové typy produktů spojených s cestováním.

  1. Narůstající moc zákazníků

Zákazníci budou mít nad bankami navrch díky dnešní realitě on-line mobilních telefonů. Reputace a bezpečnost se stanou hlavními faktory úspěchu bank a poskytovatelů dalších služeb. Zákaznické ohodnocení a doporučení, stejně tak jako online komunity a fóra, mají obrovský vliv. Služby budou pro banku stejně důležité jako bezpečnost. Biometrické bezpečnostní systémy, jako je Touch and Voice ID, se již vyvíjí.

  1. Individualizace

Ve společnosti, jež se zaměřuje především sama na sebe, bude mnoho jedinců chtít mít přístup k produktům a službám, které jsou tak přizpůsobené jejich požadavkům, jak je to jen možné. Bez personalizace produktů a služeb riskují banky, že ztratí věrnost svých zákazníků. Účetní agregace a rozpočtové nástroje na míru pomohou zákazníkům dosáhnout svých cílů.

  1. Síťová ekonomika

Sociální platformy se již stávají důležitou interakcí s klienty, která se bude i nadále rozvíjet. Mnoho klientů využívá sociální média či srovnávací weby pro učinění co nejlepšího rozhodnutí a právě tyto informace jsou pro banky klíčové.

  1. Sensorizace

Data ze sensorů v produktech umožní lepší, rychlejší a více aktivní zákaznický servis. Očekává se, že globální trh senzorů bude narůstat exponenciálně.

Pojem „FinTech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter