Krátké korunové sazby klesly. Koruna oslabila nad 25,40 za euro a nad 23,40 za dolar. Dolar proti euru zpevnil pod 1,0850. Americká výnosová křivky se napřimuje.

Buffett o autoprůmyslu: Tesla mě netrápí

Warren Buffett se ve svých investicích do automobilového průmyslu necítí ohrožen fenoménem Tesla, distribučním modelem značky ani jejím šéfem Elonem Muskem. V rozhovoru pro CNBC na automobilovém fóru, pořádaném Národní automobilovou asociací prodejců, JD Power a New York International Auto Show, Buffett řekl, že od „direct-to-consumer“ modelu Tesly neočekává velkou hrozbu. „Tesla operuje na relativně malém trhu. Pochybuji, že to rozvíří hladiny,“ poznamenal k prodejnímu modelu společnosti.

„Co Tesla dělá, víme. Nepozoruji však, že by se celá distribuční soustava nějak dramaticky měnila,“ dodal Buffett. 

Larry Van Tuyl, zástupce automobilového businessu Berkshire Hathaway Automotive, s Buffettem souhlasí. „Nevidím zde žádný velký potenciál. Ocenění toho, co budují, může být příjemné, ale je to určitě okrajová věc a nevnímám to jako zásadní produkt,“ řekl.

Buffett místo obav poodhalil velké plány s jeho nově získanou společností. „Byl bych velmi překvapen, kdybychom za pět let nebyli větší,“ řekl. Komentoval tak dění ze začátku letošního roku, kdy se mu podařilo získat společnost Van Tuyl Group a největší soukromý řetězec prodejců automobilů přejmenoval na Berkshire Hathaway Automotive.

Akcie Tesla propadají, zisk se odkládá

Předsedou této nově vzniklé společnosti se stal právě Van Tuyl. „Máme rádi objem,“ poznamenal k růstu firmy a mimo jiné naznačil zájem o nemovitosti a dodal, že firma chce expandovat ze stávajících 10 států USA. Jejich hranice ale pravděpodobně neopustí.

Buffett řekl, že veškeré nákupy provádí s ohledem na dlouhodobý výhled a tak se neobává nafouklých cen aut, které se odvíjí od letošních silných prodejů. „Je to jen začátek cesty, která nebude mít konec,“ poznamenal Buffett v březnové tiskové zprávě. „Cecil a Larry (Van Tuyl) nám poskytli ideální platformu pro vybudování firmy s obchodním zastoupením v automobilovém odvětví, která bude prosperovat a růst 50 až 100 let. Zábava teprve začala,“ říká investor.

Buffett: Odchod Řecka nemusí být pro eurozónu nic špatného

Buffett odmítl představu, že v blízké době trh převezmou automobily bez řidiče. „Myslím si, že tato situace je ještě daleko. Nepředpokládám, že je také všichni přijmou.“ Buffett by se klidně vsadit, že jejich tržní zastoupení bude do roku 2030 menší než 10 procent. „Pokud by se jednalo o bezpečnější způsob řízení aut, jednalo by se jistě o společensky prospěšnou záležitost. Zároveň by to však byla špatná zpráva pro pojišťovací společnosti,“ poznamenal. Doplňme, že i touto cestou by to mohlo zasáhnout jeho jiné investice.

S pohledem na další nedávné obchody Buffett poznamenal, že plánovaná fúze mezi H.J. Heinz a Kraft Foods by nemusela být poslední akvizicí v potravinovém průmyslu.

Buffettův šálek kečupu: Berkshire a 3G kupují Kraft Foods (+35 %)

„Doufáme, že se nejedná o poslední velkou transakci. Chceme ale provádět ty, které jsou přátelské,“ řekl a dodal, že více už komentovat žádné další případné akvizice s private equity firmou 3G Capital nebude. Připomeňme jednu z Buffettových zmínek: „Přemýšlím o tom, že bych vlastnil všechno.“ 

Warren Buffett škodí zdraví

Newsletter