Cesta ke spokojenému zaměstnanci. Silná firemní kultura a perspektiva

Působil například ve společnostech Michelin nebo IBM. Na všech pozicích kladl na první místo důvěru k zaměstnancům. Jedině tak je podle experta na HR Dominiquea Tissiera možné dát lidem perspektivu v práci.

Jaký byl váš začátek v HR?

Byl jsem zaměstnán ve společnostech, kde nejdříve pracujete v provozu a poté přejdete do HR. Díky tomu poznáte, co je důležité. Seznámíte se s firmou a poznáte svoje povinnosti. Pracoval jsem v IBM, leteckém průmyslu a v Michelin. Deset, deset a dvacet let.

Dostal jste ocenění od deníku Le Monde. Co pro vás znamená?

Bylo to za rozvoj kompetencí ve firmě Michelin. Tam jsme si zachovali blízký vztah k zaměstnancům a zároveň jsme velmi efektivně zvýšili jejich dovednosti. Navíc v situaci, kdy jsme operovali po celém světě.

Hodně to pro mě znamená. Nejen pro mě osobně. Udělali jsme repliky tohoto poháru pro všechny členy týmu na světě. Bylo to úžasné pro lidi, od Kolumbie po Čínu, od Itálie po Spojené království.

Jak moc těžké pro tak velkou společnost je vést lidi z různých zemí?

Musíte mít velmi silnou firemní kulturu. Digitální technologie jsou skvělé a přijali jsme je za své. Ale musíte se zaměřit na klíčové mise v podobě řízení kariéry, které dávají lidem perspektivu. Učení a rozvoj jim pomáhají růst a uznat kvalitu vedení. Protože když lidé odcházejí z firmy, je to proto, že nechtějí spolupracovat s konkrétním manažerem. Posílili jsme tyto tři oblasti. Podle mě budoucnost HR leží ve schopnosti excelovat v těchto oblastech a přinášet hodnotu i v jiných oblastech.

Newsletter