Koruna se během ranního obchodování dostává pod hranici 27 korun za euro a na páru s dolarem pod 23 USDCZK

Čistý zisk skupiny ČSOB dosáhl v roce 2018 na 15,8 miliardy Kč

Skupina ČSOB dnes ohlásila hospodářské výsledky za rok 2018. Čistý zisk byl v meziročním poklesu v důsledku mimořádných výnosů a navyšování investic. Dosáhl na úroveň 15,8 miliardy Kč, když byl o 1,7 mld. Kč nižší než v roce 2017. Provozní výnosy byly meziročně na stejné úrovni a dosáhly 37,1 miliardy Kč. Provozní náklady se meziročně zvýšily o 9 procent a dosáhly 17,8 miliardy Kč.

„Rok 2018 byl pro naši skupinu rokem inovací. Podařilo se nám významně investovat do nových technologií. Z pohledu chování našich klientů je vidět, že mají zájem o novinky, které jsou spojené s digitalizací bankovního sektoru. To vnímáme zejména na rostoucím počtu uživatelů mobilního bankovnictví, jejichž počet stoupl meziročně o 25 %. Historickým milníkem v bankovnictví je otevřené bankovnictví, které jsme pro naše klienty v loňském roce spustili, “ řekl John Hollows, generální ředitel ČSOB. Počet aktivních uživatelů ČSOB mobilního bankovnictví meziročně vzrostl o čtvrtinu, stejně tak rostl počet mobilních transakcí o 39 %.

ČSOB vykázala za rok 2018 meziročně nižší, ale stále vynikající čistý zisk. Důvodem jsou nižší ostatní provozní výnosy ovlivněné mimořádnými výnosy v loňském roce (jednorázový výnos z vypořádání dřívějšího soudního sporu, pozitivní přecenění, prodej dluhopisů a výnosy spojené s ukončením kurzového závazku ČNB), vyšší provozní náklady a ztráty ze znehodnocení, zatímco čistý úrokový výnos a čistý výnos z poplatků a provizí meziročně vzrostly. Nízký ukazatel nákladů na úvěrové riziko a ukazatel podílu úvěrů v selhání odráží přetrvávající vynikající kvalitu úvěrového portfolia.

„V loňském roce jsme pokračovali v naplňování naší obchodní strategie postavené na modelu bankopojištění. Investujeme do digitálních řešení, díky kterým jsou finanční služby dostupné všem našim klientům. Chceme být dostupní online i prostřednictvím našich poboček a obchodních míst České pošty. Díky našim klientům víme, že osobní kontakt je stále velmi důležitý.,“ dodal John Hollows.

Newsletter