David Sedláček (ČVUT): Tahounem virtuální reality je Průmysl 4.0

Cílem Evropské kosmické agentury (ESA) je cesta na Měsíc a vybudování tamní základny pomocí 3D tisku. My jsme pro ni vytvořili virtuální program, který celý průběh cesty přiblíží – stavbu rakety, samotný let, sbírání vzorků hornin a výzkum. Jaký je rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou prozrazuje David Sedláček z katedry počítačové grafiky a interakce (FEL, ČVUT).

Jaké vychytávky virtuální reality vznikly na Fakultě elektrotechnické ČVUT? Na čem spolupracují se společností Škoda Auto?

Virtuální realita (VR) je technologie umožňující uživateli interagovat se simulovaným prostředím. Technologie virtuální reality vytvářejí iluzi skutečného světa (např. při výcviku boje, pilotování, lékařství), nebo fiktivního světa počítačových her. Jde o vytváření vizuálního, sluchového, hmatového či jiného zážitku budícího subjektivní dojem skutečnosti pomocí zobrazovacího zařízení počítače, speciální audiovizuální helmy, brýlí atd., popř. oblečení snímajícího pohyb a stimulujícího hmat nebo jiné vjemy vyvolávající techniky.
Rozšířená realita (augmented reality) je označení používané pro reálný obraz světa doplněný počítačem vytvořenými objekty. Jinak řečeno jde o zobrazení reality (např. budovy nasnímané fotoaparátem v mobilním telefonu) a následné přidání digitálních prvků (třeba informací o daném objektu).

 

Newsletter