Deset nejdražších značek světa

Hodnota značky není jen tržní hodnota na finančním trhu. Dalšími ukazateli jsou spotřebitelská důvěra a také současná pověst ve světě. Šest let poté, co Google přenechal pomyslnou korunu konkurentovi Apple, se vrací na vrchol. Firma s emblémem nakousnutého jablka totiž v minulém roce zaznamenala 26% pokles v hodnotě své značky.

Příznivci platformy Android se po letech dočkali alespoň malé satisfakce. Přestože prodeje iPhonů trhají rekordy, hodnota značky klesla. Server HowMuch.net uvedl, že hodnotový pokles světoznámých značek není žádnou výjimkou, často je totiž spojen s dalším očekáváním o produktech či službách.

Ředitel Googlu: Získávejte znalosti praxí, nikoli pouhým učením

Světový trh je velice volatilní a postavení vratké,“ uvedl zástupce serveru HowMuch. „I velké brandy se mohou dopustit chyby a jejich postavení se může rychle zhroutit,“ dodal.

V top desítce se těsně za vedoucím duem Google-Apple umístil další americký gigant, a to Amazon. Jeho hodnota je „jen“ o jednu miliardu dolarů menší. Nejlepší pětku pak doplňuje telekomunikační firma AT&T a softwarová firma Microsoft. První neamerickou značkou v žebříčku je, na šestém místě, korejský gigant Samsung. S jeho širokým portfoliem má zastoupení na nemalém množství trhů. Jedinou další neamerickou značkou je Průmyslová a obchodní čínská banka (ICBC), která zakončuje nejlepší světovou desítku.

Monopol Samsungu pod palbou. Kdo ho (možná) připraví o OLED?

S výjimkou technologických firem si vedly dobře i banky. V osmi zemích se umístily na prvním místě na domácím území. Většinou se však nejednalo o světově proslulé firmy, až na výjimku v podobě španělské banky Santander.

 

Newsletter