Ačkoliv drtivá většina čínských technologických firem je pro západní svět stále velkou neznámou, některým už nároční západní spotřebitelé začínají přicházet na chuť. Společnost WPP vydala první BrandZ Top 30 Chinese Global Brand Builders, který mimo jiné obsahuje žebříček nejúspěšnějších čínských exportních značek.
Zpráva společnosti WPP, která se snažila vytipovat čínské značky s nejvyšším potenciálem prorazit na globální trh, vychází z výzkumu agentury Millward Brown a také z průzkumů provedených pomocí Google Surveys. Jejich cílem bylo zhodnotit atraktivitu jednotlivých značek a jejich produktů u zahraničních spotřebitelů. Analyzováno bylo 167 brandů, přičemž mediánové skóre bylo 85.
A jaké je pořadí vítězů?
- Hisense
Skóre: 482
Produkty této čínské mezinárodní značky, které zahrnují jak kuchyňské spotřebiče a další bílé zboží, jakož i televizory a tablety, se vyváží do 130 zemí světa, přičemž okolo jejích 30 % příjmů pochází právě ze zahraničí.
- Cheetah Mobile
Skóre: 498
Tato čínská internetová firma se proslavila především svým volně dostupným mobilním bezpečnostním softwarem (zahrnující Battery Doctor, Clean Master či CM Security) má po celém světě více než 634 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Většina příjmů společnosti pochází z reklamy.
- Anker
Skóre: 501
Společnost Anker se specializuje na elektronické příslušenství, jako jsou například sluchátka, USB kabely či přenosné nabíječky. Vyváží do více než 30 zemí světa.
- Haier
Skóre: 572
Haier vyrábí velké spotřebiče do domácnosti, jako jsou například ledničky, pračky a myčky nádobí. Produkty této značky se prodávají ve více než 100 zemích světa, přičemž zahraniční prodeje tvoří více než čtvrtinu tržeb.
- Air China
Skóre: 709
Největší čínská letecká společnost zajišťuje dopravu na 377 trasách, z nichž 98 tvoří trasy mezinárodní. Z těch mezinárodních přitom těží zhruba 30 % svých příjmů.
#Čína: Trumpe, jsme šampionem růstu, ne manipulace! – Roklen24.cz https://t.co/SHY3hk8dSs prostřednictvím @roklen24 #Trump pic.twitter.com/PDTYCQLsOY
— Roklen24.cz (@roklen24) 24. února 2017
- Xiaomi
Skóre: 716
Xiaomi se soustředí na chytré telefony a další sortiment spotřební elektroniky. V roce 2014 se firma stala nejhodnotnějším startupem.
- Elex Tech
Skóre: 923
O této společnosti jste možná ještě neslyšeli, avšak pokud jste fanouškem mobilních her, pak vám možná něco řekne spojení Clash of Kings, což je značně populární hra, která pochází právě z dílny Elex Tech.
- Alibaba
Skóre: 1047
Alibaba Group svůj byznys zaměřuje především do oblasti elektronického obchodování. Vedle obchodní B2B platformy Alibaba.com se mezi její dceřiné společnosti řadí například online aukční portál Taobao či obchodní B2C platforma Aliexpress.
- Huawei
Skóre: 1256
Huawei je výrobce telekomunikačních zařízení, který je znám především pro své dobře cenově dostupné smartphony. Zhruba 60 % tržeb společnosti je vytvořeno mimo Čínu.
- Lenovo
Skóre: 1682
Společnost Lenovo, která je největším světovým výrobcem počítačů, je patrně také nejznámější čínskou značkou v zahraničí, odkud pochází téměř dvě třetiny jejích tržeb. A tak není žádným překvapením, že se umístila na vrcholu žebříčku.