O třetinu má klesnout počet pracovníků tuzemských aerolinek ČSA. Premiér Sobotka „je znepokojen“, ministr financí Babiš hovoří o potřebě doplnit nový kapitál. Analytici zase o tom, že mají-li být ČSA konkurenceschopné, propouštění je na místě.
Odbory palubních průvodčích jsou ve stávkové pohotovosti, podle premiéra Sobotky vstup Korean Air namísto ČSA podporuje konkurenci – Travel Service. Ten chce skrze korejské aerolinky získat v ČSA třetinu, potřebuje ale souhlas EK i několika národních regulátorů. Andrej Babiš mezitím uvedl, že ministerstvo financí jedná o navýšení kapitálu ve firmě, uvedla ČT.
ČSA oznámily propuštění 77 pilotů a více než dvou stovek stevardů či dalšího personálu. Příchod strategického partnera do státní společnosti je nutné dnes hodnotit s odstupem, míní premiér dle České televize. „Mám pocit, že vstup do ČSA byl pozitivní zejména pro leteckou společnost Travel Service,“ řekl Sobotka.
„Pokud by ČSA mohly být něčím ohroženy, tak pouze tím, že by je Korean Air nechtěly nijak rozvíjet. Ale co se týče propouštění, to podle mého názoru nemá nic společného s tím, zda ČSA přežijí, nebo nepřežijí. ČSA přežijí právě díky tomu, že se zmenší… Letecké nebe nad Evropou je velmi silně konkurenční a je mnoho nevyužitých kapacit, zákazníci tlačí na cenu a to postihuje zejména malé aerolinky, i když nejen je,“ uvedl ale například analytik Cyrrus Tomáš Menčík.
„ČSA je nešťastný příběh, protože je to jedna ze tří nejstarších aerolinek na světě, byla to skvělá značka,“ uvedl ministr financí Andrej Babiš dle ČT. Podle Miroslava Kalouska bylo nalezení strategického partnera pro ČSA záchranou. „Kdyby nedošlo k privatizaci, museli bychom dát ČSA do likvidace už před třemi lety,“ reagoval
Stanislav Fiala, prezident odborové organizace CZALPA, označuje plán za strašný a know-how zaměstnanců ČSA pokládá v současnosti za největší majetek aerolinií.