Dva problémy švýcarských hodinek

Výrobci luxusních hodinek, které jsou symbolem švýcarské tradice, v květnu čelili nejprudšímu propadu odbytu do zahraničí za posledního 5,5 roku. Hodnota jejich exportu v květnu klesla o bezmála 9 procent na 1,7 miliardy franků, nejprudčeji od listopadu roku 2009. Zatím ale žádnou paniku – celkový vývoz za prvních pět měsíců roku se snížil o mírných 0,3 procenta. Přesto – co je tíží?

Jednoznačným negativem pro každého exportéra je silná domácí měna. Kurz švýcarského franku letos v lednu prudce vzrostl poté, co tamní centrální banka SNB překvapivě zrušila politiku bránící posílení domácí měny pod 1,20 CHF za EUR. Situace švýcarských vývozců (nejen hodinek) se následkem tohoto kroku zkomplikovala, jelikož jejich zboží se pro cizince stalo dražším.

Druhým zádrhelem pro odbyt švýcarských hodinek prémiové kvality je uvedení konkurenčního přístroje na trh. Otázkou samozřejmě je, do jaké míry jsou Apple Watch, dle mnohých spíše vysoce módní záležitost, pro klasické „švýcary“ skutečnou konkurencí. Zahájení prodeje až s panickým nadšením očekávaného přístroje však doprovázely potíže s dodávkami a na pulty obchodů míří až v tomto měsíci. Tato nová vlna může přimět obchodníky snížit objednávky švýcarských výrobků.

Samotní hodináři z neutrální země však v „nakousnutém jablku“ hrozbu pro své podnikání nespatřují. Nicméně, štěstí přeje připraveným. A v duchu tohoto rčení se nese v březnu oznámená dohoda společnosti TAG Heuer s elitou technologického sektoru, prezentovanou firmami Google a Intel. Tato koalice slibuje spojení krásy, užitečnosti, dlouhověkosti a tradice. Výrobce hodinek TAG Heuer patří, spolu se značkami Hublot a Zenith, do skupiny LVMH a je prvním tradičním hodinářem, který se spojí s technologickým gigantem formátu Google. Půjde o přelom, který zajistí švýcarským strojkům atraktivnější obal a výsadu světového prvenství?

Apple Watch jsou prý poruchové. Vadí i tetování

Hodinky Apple Watch se v květnu zřejmě nedostanou na pulty

Newsletter