E.ON Pitch Days: Nechceme naivní myšlenky korporátu, chceme skautovat

Projekt E.ON Pitch Days vznikl se záměrem vytvořit otevřenou platformu externím myšlenkám. Nestavíme na přístupu „udělej business case a něco vydělej“. Ve světě inovací je to naivní myšlenka obrovského korporátu. My chceme skautovat. Hledáme dobré inovace, startupy, lidi. Zveme je k nám, aby si s námi popovídali a aby řekli, co děláme dobře nebo blbě, řekl ve video rozhovoru pro server Roklen24 ředitel E.ON Tomáš Bělohoubek.

Můžete představit váš projekt?

Kateřina Vašků (iMoyo): Jsem tvůrce projektu Chytrá horákyně, který má ambici edukovat veřejnost o tom, jak lépe hospodařit se zdroji. Nejen s energií, ale i další zdroje, které jsou vzácné, ať už jsou přírodní nebo jakkoliv jinak získané.

Jak můžu použít vaši aplikaci?

Kateřina Vašků: Poskytujeme spotřebitelům informace, řešení a zároveň i doporučení, jak se mají chovat v rámci své domácnosti a míst, kde se nacházejí, ať je to jejich práce nebo místa, kde tráví svůj volný čas. To jak mají hospodařit s energiemi. Projektujeme dvě části, což je edukační portál a zároveň vyvíjíme aplikaci, konkrétní řešení tomu zákazníkovi, jak hospodařit se zdroji elektřiny, plynu, vody a dalších zdrojů.

Proč by měli spotřebitelé používat váš portál?

Kateřina Vašků: Těch motivací může být víc, ale jednou ze základních dnešní doby je šetřit peníze. To je primární motiv. Sekundární by měl být snižování dopadu vašeho chování na planetu. Tyto dva směry jsou primární, kterými se zabýváme a zaměřujeme se na ně v rámci vývoje aplikací a portálu. Zároveň jsou tam ale i další tipy jako lepší budoucnost pro vaše děti, jak se chovat ekologicky a ekonomicky současně.

Čím se zabývá společnost ELEBRO CZ?

Vít Jadrníček (Elebro): Elebro dodává řešení v automatizaci pro komplexní řešení řízení zdrojů elektrické energie, optimalizaci budov a navazujících systémů.

Co vaše společnost prezentoval na E.ON Pitch Day?

Vít Jadrníček: Prezentovali jsme řízení fotovoltaických elektráren, aby se z nich dala čerpat energie do sítě jako decentralizovaná výroba, protože momentálně používáme centralizovanou energie elektrárnami. Představili jsme systém pro řízení a monitoring i čerpání elektrické energie z těchto podružných zdrojů. Myslím tím domy s bateriemi a nákup této energie do patnáctiminutového maxima.

Co je vlastně E.ON Pitch Day?

Tomáš Bělohoubek (E.ON): Je to série takových setkání, které jsme vymysleli před dvě a půl až třemi lety. Záměrem bylo udělat z E.ONu otevřenou platformu externím myšlenkám, protože věříme, že jsme dobrá energetika, ale zároveň si uvědomujeme, že ta inovace často nepřichází zevnitř ale z venku. To znamená říkáme: „Děláme to dobře, ale nebuďme slepí vůči tomu, co se děje venku.“ Takže tady skautujeme, hledáme dobré inovace, startupy, lidi. Zveme je k nám, aby si s námi popovídali a aby řekli, co děláme dobře nebo blbě. Anebo kdybychom s nimi mohli udělat něco, co jsme doteď neuměli, nebo co zejména zákazníci potřebují.

Co už E.ON Pitch Days přinesly?

Tomáš Bělohoubek: Překvapivě už něco vzniklo. Původní mise tohoto projektu nebyla „udělej z toho business case a něco vydělej“, protože to je naivní. Ve světě inovací je to naivní myšlenka obrovského korporátu, protože z toho vznikne falešné KPI (Key performance indicator), nějaký cíl, který bude někdo falešně plnit. Bylo to spíš „skautujte, hledejte a něco zkusíme zapnout“. To se nám už podařilo, máme dva, tři, čtyři startupy. Posledně jsme je tu prezentovali, takže už se nám to daří. Myslím, že to, co jsme prezentovali dnes s e-mobilitou, je podle mě fantastická věc, která začne fungovat v lednu. To je skoro víc, než co jsem čekal před rokem, že dokážeme.

ELEBRO CZ je mladá firma, která dodává řešení v automatizaci pro komplexní řešení řízení zdrojů elektrické energie, optimalizaci budov a navazujících systémů. Od projekce, dodávky, instalace a montáže až k revizi. Firma využívá analýzy, vývoj softwaru a integraci systémů pro svá řešení.
iMoyo je součástí holdingu TG Community, jehož činnost se datuje od roku 2011. Patří mezi malé firmy, které jsou zapálené pro svou věc a dělají jí nejlépe jak umí. Snaží se informovat lidi, kde mohou ušetřit. Díky jejich platformě edukuje iMoyo veřejnost o tom, jak lépe hospodařit se zdroji.

Newsletter